تحریم‌های واشینگتن علیه 3 فرد و 16 نهاد و شرکت وابسته به سیدعلی خامنه‌ای

0
175

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه 13 ژانویه از اعمال تحریم‌های جدید علیه 3 فرد و 16 نهاد و شرکت وابسته به علی خامنه‌ای رهبر نظام رژیم جمهوری اسلامی خبر داد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم جمهوری اسلامی شامل شرکت‌های بزرگی شده ‌است که زیر کنترل خامنه‌ای رهبر رژیم جمهوری اسلامی کنترل هستند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه 12 ژانویه در توئیت‌هایی اعلام کرد که 100 شرکت بزرگ به دلیل تحریم‌های آمریکا، سرمایه‌گذاری‌های خود را از ایران خارج ساخته یا لغو کرده‌اند.

پمپئو با بیان اینکه 30 کشور، واردات محصولات نفتی رژیم جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند، توضیح داد که اعمال تحریم علیه رژیم جمهوری اسلامی، مانع فروش روزانه 2 میلیون بشکه نفت این کشور شده‌ است.

پمپئو پیش از توییت‌های خود در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که رژیم جمهوری اسلامی به القاعده در انجام حملات 11 سپتامبر کمک کرده و القاعده و رژیم جمهوری اسلامی، کانون نابودی در جهان به‌شمار می‌آیند.

علاوه بر این پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی خود با تأکید بر این که رژیم جمهوری اسلامی به عوامل القاعده، آزادی ارتباط با خارج و آزادی تحرک در داخل کشور را داده، رژیم جمهوری اسلامی را افغانستان جدیدی برای القاعده توصیف کرد.

واشینگتن در 5 ژانویه، تحریم‌هایی را علیه رژیم جمهوری اسلامی وضع کرد که بیشتر صنایع فولاد را هدف قرار دادند که شامل 12 شرکت تولید فلزات گردید.

همچنین یک شرکت چینی به دلیل فروش محصولات به شرکت‌های فلزات رژیم جمهوری اسلامی، تحریم شد.

خزانه‌داری آمریکا در 17 دسامبر گذشته، 4 شرکت را که صادرات محصولات پتروشیمی رژیم جمهوری اسلامی را تسهیل کرده بودند، تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا با بیان این که صادرات پتروشیمی، منبع مهم تأمین بودجه رژیم جمهوری اسلامی است، خاطرنشان ساخت که رژیم جمهوری اسلامی از درآمدهای پتروشیمی برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند.

در بیانیه خزانه داری آمریکا آمده‌است: «ما همه حامیان فعالیت‌های صادراتی پتروشیمی رژیم جمهوری اسلامی را تحریم خواهیم کرد.»

شرکت‌های «دوگای اینترنشنال شیپ مانجمنت لیمیتد»، «پترولیوم ساوث ایست لیمیتد»، «آلفا تک تریدذینک اف زد ایی» و «پترولیوم تریدینک اف زد ایی» به خاطر ارائه کمک مادی یا حمایت مالی یا ارائه پشتیبانی مالی، مادی یا فن‌آوری، کالا یا خدمات به رژیم جمهوری اسلامی در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار داده شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته گفت که فشار حداکثری دولت ترامپ بر رژیم جمهوری اسلامی منجر به کاهش 24 درصدی بودجه پیشنهادی نظامی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی برای سال آینده شده است.

العربیه نوشت؛ پمپئو در آن زمان با استناد به تحریم‌های اعمال شده توسط واشینگتن علیه یک شرکت ویتنامی و مدیرعامل آن تأکید کرد که نفت و پتروشیمی، دو منبع اصلی درآمد رژیم جمهوری اسلامی برای سرکوب مردم و پیشبرد اهداف شرورانه خارجی آن هستند.