بمباران مواضع سپاه پاسداران در دیرالزور سوریه توسط آمریکا

0
361

پس از تحرکات مشکوک شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی و حمله پهپادی ناشناس به پایگاه «التنف»، ارتش آمریکا، چهارشنبه 2 شهریور اعلام کرد، که تاسیسات و زیرساخت‌های گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در دیرالزور را هدف حمله هوایی قرار داده است.

فرماندهی مرکزی ارتش بامداد امروز در بیانیه‌ای گفت که هدف از این حملات محافظت از نیروهای آمریکایی مقابل حملات گروه‌ها و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

ارتش آمریکا در بیانیه خود افزود: «حملات ایالات متحده، تاسیسات زیرساختی مورد استفاده‌ شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد و برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده ضروری بود.»

العربیه نوشت؛ سنتکام تاکید کرد، اقدامات متناسب و حساب‌شده آمریکا جهت محدود کردن خطر تشدید تنش و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام گرفت.

بیانیه ارتش آمریکا با اشاره به اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دستورات انجام آن حمله را به منظور بازدارندگی و ایجاد اختلال در عملکرد شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی، صادر کرد، تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد و تا زمان اطمینان از شکست پایدار داعش در سوریه باقی خواهد ماند».