بر اساس پژوهشی جدید بدن مبتلایان به کرونای خفیف پادتن می‌سازد

0
179

براساس یک پژوهش جدید فرانسوی، بدن کسانی که به صورت خفیف به کرونا مبتلا شده‌اند، می‌تواند پادتن‌هایی را بسازد که آنها را برای هفته‌ها یا بیشتر در برابر این پاندمیک مصونیت بخشد.

در این پژوهش، بروی کارکنان بیمارستان که بشکل خفیف به کووید 19 مبتلا شده بودند، آزمایش شده و اگر چه نتایج این آزمایش از سوی دیگر کارشناسان، مورد بررسی قرار نگرفته، اما این نتایج «دلگرم کننده» بوده، بویژه که چیز زیادی از مکانیزم مصونیت علیه کرونا نمی‌دانیم، خصوصا در مورد کسانی به شکل خفبف به کرونا مبتلا شده‌اند.

ارنو فونتانیت رئیس بخش بهداشت جهانی انستیتو پاستور که این پژوهش را با بیمارستان دانشگاه استراسبورگ انجام داده، گفته است: ما می‌دانیم بدن کسانی که بشدت به کرونا مبتلا هستند، ظرف 15 روز از زمان ابتلاء، پادتن‌هایی را ساخته است. اکنون می‌دانیم که بدن کسانی که به شکل خفیف به کرونا مبتلا شده‌اند نیز پادتن‌ها به احتمال زیاد در میانگینی پائین‌تر می‌سازد.

این پژوهش بروی 160 کارمند بخش بهداشت در دو مرکز بیمارستان استراسبورگ اجرا شد که ثابت شده بود همگی به کووید 19 مبتلا شده و دچار عوارض ساده آن هستند.

15 روز

دو گونه آزمایش با سرم که به منظور بررسی موارد پیشین بیماری‌های همه‌گیر اجرا شده بود، نشان دادند که بدن 153 تن از 160 کارمند در آزمایش نخست و بدن 159 نفر از مجموع 160 تن در آزمایش بعدی، طی 15 روز از زمان ظهور پاندمیک، شروع به پادتن‌سازی کرده‌اند.

چه بسا با مرور زمان افزایش یابد

پژوهشگران در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه 26 مه، خاطرنشان کردند که میزان فعالیت پادتن‌ها ممکن است بامرور زمان، افزایش یابد.

العربیه گزارش داد؛ اولفیه شوارتز رئیس بخش مصونیت و ویروس انستیتو پاستور، تاکید کرده است که در حال حاضر هدف همان، نظارت برتداوم واکنش پاد‌تن‌ها و توان آنها برای از میان بردن اثر ویروس در دراز مدت است.