برخورد سرد منتقدان با بازسازی «دامبو»

0
216

کسب امتیاز ۴۸ درصدی در سایت نقد راتن تومیتوز برای فیلم «دامبو» نشان می‌دهد این فیلم با برخورد سرد منتقدان روبه رو شده است.

نقدهای اولیه فیلم «دامبو» ساخته تیم برتون بیرون آمده‌اند و ۴۸ درصدی که این فیلم در سایت اجماع نقدهای راتن تومیتوز گرفته به وضوح نشان می‌دهد این پروژه نتوانسته نظر منتقدان را جلب کند. «دامبو» بازسازی لایو اکشن فیلم انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۴۱ دیزنی است که نخستین‌بار شخصیت دوست‌داشتنی فیل سیرکی با گوش‌هایی بزرگ را به مخاطبان سینما معرفی کرد.

کالین فارل، مایکل کیتون، دنی دویتو، ایوا گرین و الن آرکین صداپیشگان اصلی این فیلم هستند. ارن کروگر از «ترنسفورمرز» و «روح در پوسته» فیلمنامه این فیلم را نوشته است.

دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر به این نکته اشاره کرد که بازسازی یک فیلم محبوب دوران کودکی همه کاری بسیار ریسکی است و گفت این فیلم تیم برتون «به طور آزاردهنده‌ای نابرابر» است و «فیلمنامه‌ای پراکنده» و شخصیت‌هایی ضعیف دارد که نمی‌توانند خیلی توجه بیننده را جلب کنند.

دررولینگ استون، پیتر ترورس گفت کار مایکل کوتچ طراح انیمیشن فیلم عالی بوده و دامبوی کامپیوتری را «حاصل اجماعی از بانمک بودن و جادوگری تکنیکال که همه صحنه‌ها را می‌دزدد» خواند. با این حال او گفت این مسئله و همچنین طراحی لباس و موسیقی زیبای فیلم تحت الشعاع فیلمنامه‌ای بیش از حد نیاز پیچیده و در عین حال قابل پیش‌بینی قرار می‌گیرد.

در شیکاگو تریبیون، مایکل فیلیپس گفت این فیلم «مقداری کمتر» از تمام چیزهایی که فیلم اوریجینال داشت، به مخاطب ارائه می‌کند.

او نوشت انتخاب این نویسنده برای این فیلم اشتباه بود چون او همان حس سبکی و بی خیالی‌ای را با خود می‌آورد که به سه فیلم «ترنسفورمرز» آورده بود و بعد از دادن ۱.۵ ستاره از ۵ ستاره به این فیلم، گفت حالا امیدش را به آینده و بازسازی‌های «علاءالدین» و «شیرشاه» بسته است.

در تایم، بحث مطرح شده توسط استفانی زاکارک این بود که «دامبو» پر از جزئیات سنگین برتونی مانند مجموعه‌ای از دلقک‌های ترسناک و سیرکی کابوس‌وار از حیوانات درمانده است که قرار است ظاهراً باحال و جالب باشند اما «در نهایت سر راه قرار می‌گیرند». در عین تحسین از فیلمبردار فیلم، این منتقد از این مسئله انتقاد کرد که دامبوی «بدبخت و درمانده» داستان نمی‌تواند توسط مخاطبان به خوبی هضم شود.


به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در نهایت، پیتر بردشاو از گاردین هم گفت چند لحظه معدود فیلم که منطقی و جالب هستند، مانند پرواز کردن دامبو، به خاطر خسته‌کننده و ملال‌آور بودن فیلم نابود می‌شوند. او داستان را «به طور بی‌فایده‌ای پیچیده» خواند که به «پایانی حوصله سربر» ختم می‌شود.