برادر سعد حریری: همه می‌دانند بندر بیروت زیر کنترل حزب‌الله است

0
288

در پی انفجارهای سه‌شنبه چهارم اوت که به نابودی بندر بیروت و بخش‌های دیگری از پایتخت لبنان منجر شد، بهاءالدین حریری، برادر سعد و فرزند ارشد رفیق حریری جمعه 7 اوت، گفت که حزب‌الله لبنان از بندر بیروت برای انبار کردن اسلحه استفاده کرده ‌است.

به گزارش رسانه‌های فرانسه، بهاءالدین حریری (مقیم فرانسه) تأکید کرد که همه در بیروت می‌دانند که بندر این شهر در کنترل حزب‌الله لبنان است.

به گفته بهاءالدین حریری، باورکردنی نیست که مقامات بیروت از وجود 2750 تُن نیترات آمونییوم در بندر بیروت آنهم طی شش سال بی اطلاع بوده باشند.

او گفته‌است که حزب‌الله مسئول بندر بیروت و انباری بوده که در آن این حجم از نیترات آمونییوم انبار و نگهداری شده بود و این کنترل شامل فرودگاه بیروت نیز می‌شود به طوری که هیچ‌کس و هیچ چیز بدون کنترل و نظارت مستقیم حزب‌الله وارد بندر یا فرودگاه بیروت نشده یا از آنها خارج نمی‌شود.

شایان ذکر است که در ماه‌های گذشته، مقامات اسرائیلی هشدار داده بودند که حزب‌الله سکوهای پرتاب موشک‌های نقطه زن خود از جمله «موشک‌های فتح 110» را در مناطق مسکونی پایتخت مستقر ساخته و به این ترتیب از مردم لبنان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌است.

العربیه نوشت؛ مرکز تحقیقات «آلما» در اسرائیل در ژوئیه گذشته اعلام کرد که حزب‌الله لبنان 28 پایگاه پرتاب موشک‌های نقطه زن در بیروت و در میان مناطق مسکونی برپا کرده‌است.