ایران صدرنشین قاطع

0
215

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی در قطر به مصاف عراق رفت و طی یک بازی برتر برابر حریف خود با ۳ گل به برتری رسید.

شاگردان اسکوچیچ ضربه اول را خیلی زود به رقیب خود در این بازی زدند. در دقیقه ۲  روی ارسال توپ توسط طارمی از جناح چپ، علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه با پرشی زیبا و ضربه سر دقیق خود، دروازه عراق را در همان ابتدای کار باز کرد.

عراقی ها در نیمه اول بعد از گل  رو به بازی خشن آوردند و اما شاگردان اسکوچیچ در نهایت با اداره توپ و میدان نیمه اول را با همان تک گل به سود خود به پایان بردند.

در نیمه دوم مربی هلندی عراق تلاش کرد تا با چند تعویض شرایط را به سود تیمش بازگرداند. با شروع نیمه دوم عراقی ها خیلی زود روی یک ضربه ابستگاهی در این نیمه به گل رسیدند اما داور این گل را  به دلیل آفساید مهاجم این تیم مردود اعلام کرد.

بعد از این گل ایران روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد و در دقیقه ۶۹ سردار آزمون در میانه زمین و در کنار خط طولی، درحالی که کنترل زیادی نیز روی توپ نداشت، با پاسی دقیق و بلند توپ را به سمت محوطه عراق ارسال کرد که باعث شد طارمی پشت مدافعین حریف به توپ برسد و با تمرکز و کنترل خوب توپ، خود را به نزدیکی دروازه رساند و توپ را از بین پاهای دروازه‌بان عراق وارد دروازه این تیم کرد و اختلاف را به سود ایران دو برابر کرد.

اسکوچیچ در دقایق پایانی با فرستادن قلی زاده وانصاری فرد آخرین ضربه را هم به رقیب زد تا ایران به یک پیروزی پرگل برسد. در دقیقه ۹۰ پاس دیدنی انصاری فرد با یک بغل پای حرفه ای توسط قلی زاده گل سوم ایران را رقم زد تا در نهایت ایران با نتیجه ۳ بر صفر برنده این دیدار شود و با ۶ امتیاز به صدر جدول بازگردد. عراق هم همچنان یک امتیازی باقی ماند. در گروه ایران کره با 4 امتیاز در رده دومقرار دارد. امارات دو امتیازی و لبنان ، عراق و سوریه هم یک امتیازی هستند

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت اللهی(۵۷ سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(۸۸ علی قلی زاده)، احمد نوراللهی، مهدی طارمی( ۸۸ کریم انصاری فرد)، وحید امیری، حسین کنعانی زادگان، سردار آزمون و امید نورافکن

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب عراق: فهد طالب، علی فائز، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، شیرکو کریم(فرانس بطرس)، صفا هادی(۷۸ علا عبدالزهرا)، امجد عطوان، امیر العماری، همام طارق( ۷۱محمد قاسم)، بشار رسن(۲۵ جاستین مرام) و ایمن حسین