ایران اینترنشنال در خدمت فرقه رجوی، یا در خدمت پول و دستور؟ بقلم فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعات و امنیت

0
1415

پس از پخش مستقیم و کامل مراسم سالانه فرقه رجوی از سوی تلویزیون ایران اینترنشنال و برانگیختن خشم شدید در مردم ایران بحث تازه‌ای در رابطه با وظایف و کردار این رسانه باز شد.

سال‌ها است که فرقه رجوی مراسم تکراری و بدون حرف تازه‌ای را برگزار می‌کند ولی هرروز شمار ریزش اعضا رو به افزایش است. در میان اعضای جداشده کسانی یافت می‌شوند که چندین دهه در این تشکیلات مافیایی عضویت داشته‌اند.

معمولاً رسانه‌ها مجاز هستند رخدادها را پوشش خبری بدهند اما پخش مستقیم و کامل مراسم یک فرقه هیچ‌گاه در چارچوب پوشش خبری نیست و نوعی تبلیغات به شمار می‌رود.

بنا بر قوانین رسانه‌ها در اروپا و بریتانیا، جایی که ایران اینترنشنال ازآنجا اداره و پخش می‌شود تبلیغ برای تشکیلاتی که در بسیاری از کشورها سال‌های دراز در فهرست سازمان‌های تروریستی محسوب می‌شده ممنوع است. به‌ویژه که این تشکیلات هنوز در کشوری که به آن پناه داده است در فهرست فرقه‌های خطرناک و غیر دموکراتیک گنجانده‌شده‌اند.

مسئولین ایران اینترنشنال به مردم کنجکاو توضیح دهند که یک مراسم که در حال پخش از فضای مجازی توسط رسانه پرطمطراق فرقه رجوی می‌باشد چه لزومی داشت که از سوی یک رسانه پربیننده در خارج و ایران به‌طور مستقیم و طولانی بازپخش شود؟

آیا نام این کار پوشش خبری است یا تبلیغ یک جریان ضد ایرانی و وابسته به بیگانگان؟. حرکتی حساب‌نشده که بی‌شک منجر به بی‌اعتبار شدن تلویزیون ایران اینترنشنال و روزنامه‌نگاران ایرانی خدمتگزار آن خواهد شد.

همه می‌دانند که بودجه تلویزیون ایران اینترنشنال از سوی یک شرکت رسانه که در انگلیس به ثبت رسیده و مالک آن شخصی با هویت سعود می‌باشد پرداخت می‌شود. همین‌طور بخش اعظم بودجه فرقه رجوی هم از سوی سعودی تاًمین می‌شود.

روش پخش مراسم فرقه رجوی از تلویزیون ایران اینترنشنال روش پخش تبلیغاتی یک برنامه یا نوعی شوی تلویزیونی بود. آیا فرقه رجوی هزینه این تبلیغات را به تلویزیون ایران اینترنشنال پرداخته است؟ یا اینکه به دلیل اینکه کارفرمای هر دو سازمان ‌یکی و آن‌هم سعودی بوده به دستور کارفرما این پخش به‌طور رایگان و دستوری انجام‌شده است؟.

آیا بر پایه شایعاتی که به حقیقت نیز نزدیک می‌باشد این کار یک یا دو نفر از مسئولین بانفوذ در این رسانه بوده که پیرو یک مذهب خاص با اصلیت ایرانی می‌باشند؟. آیا فرقه رجوی در این بخش نفوذ انجام داده است یا توانسته موافقت اشخاص بانفوذ را در این رسانه به‌نوعی جلب کرده باشد؟.

سال گذشته این همایش فرقه رجوی به دلیل مخالفت دولت فرانسه، از ویلپنت، به اردوگاه یا زندان اشرف سوم ! فرقه رجوی در آلبانی منتقل شد. امسال هم به بهانه شرایط ویژه کرونا این مراسم به‌طور مجازی از زندان اشرف سوم ! در آلبانی پخش شد.

نظر وزارت امور خارجه فرانسه درباره فرقه رجوی:

France Diplomatie: Organisation des moudjahiddines du peuple iranien

« وزارت امور خارجه فرانسه: منافقین غیر دموکرات و خشن هستند و تماسی با آن‌ها نداریم. در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۶ تقریباً ۴ سال پیش دولت فرانسه نظر رسمی خود درباره فرقه رجوی را به این شرح در سایت رسمی وزارت امور خارجه خود منتشر کرد : دولت فرانسه هیچ رابطه‌ای با سازمان مجاهدین خلق ندارد. این سازمان غیر دموکراتیک و الهام‌بخش خشونت می‌باشد و با این رفتارها از سوی شماری از سازمان‌های حقوق بشر متمایز به فرقه‌گرایی شده است و حاضر نیست به‌طور رسمی دست از اعمال خشونت بردارد.

من این گزارش را دردهم دسامبر ۲۰۱۷ در صفحه فیس‌بوک خود انتشار دادم.

« طبق یک گزارش دیگر در سال ۱۳۸۸ از مؤسسه بروکینز؛ فرقه رجوی به نظر غیر دموکراتیک است و محبوبیت ندارد اما به‌عنوان‌ یک پروکسی در داخل ایران علیه حکومت تهران حضور عملیاتی دارد. یگانه ترابی خبرنگار رویترز و جاناتان وایت استاد علوم سیاسی مؤسسه اروپا گفته‌اند که این گروه هنوز هم میان ایرانیان نامحبوب است. »

https://elibrary.law.psu.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://fa.wikipedia.org/&httpsredir=1&article=1073&context=jlia

 Kenneth M. Pollack, Daniel L. Byman, Martin S. Indyk, Suzanne Maloney (2009). “Toppling Tehran”. Which Path to Persia?: Options for a New American Strategy toward Iran. Brookings Institution. p. 164. ISBN ۹۷۸-۰-۸۱۵۷-۰۳۷۹-۲. The group itself also appears to be undemocratic and enjoys little popularity in Iran itself. It has no political base in the country, although it appears to have an operational presence.

سال گذشته « مرکز مبارزه با تروریسم در آلبانی در یک گزارش یازده صفحه ای گروه‌های تروریستی خطرناک جهان را به دانش آموزان این کشور معرفی کرد. در این گزارش فرقه رجوی در ردیف گروه‌های داعش، جبهه النصر و … جای گرفته است. مرکز مبارزه با تروریسم آلبانی با تهیه و پخش یک فیلم از شبکه تلویزیونی سراسری آلبانی به معرفی گروه‌های تروریستی خشونت‌طلب و خطرناک که می‌توانند امنیت کشور آلبانی را به خطر بی اندازند اشاره کرد.

مردم آلبانی از هنگام استقرار اعضای فرقه رجوی در این کشور، بشدت با این تصمیم دولتشان مخالفت کرده‌اند و همواره با نگاه‌های ترسناک با اعضای فرقه در خیابان‌ها برخورد می‌کنند.

مردم آلبانی این فرقه را جزو گروه محمدی‌ها (مسلمانان افراطی) می‌دانند.»

بگذریم از اطلاعات بی‌شماری که در طی سال‌های اخیر از سوی جداشدگان از فرقه رجوی در گوشه و کنار فضای مجازی منتشرشده ولی متأسفانه راه به رسانه‌های بزرگ و پربیننده و پرشنونده نیافته است.

نگاهی به این خبر و در پی آن‌یک هشتک علیه مریم رجوی، رئیسه فرقه رجوی که در اینترنت بالا گرفت

(#مریم_رجوی_گه_خورد)همه را به فکر واداشت.

مریم رجوی و آخوند سابق محمد محدثین، دو عضو فرقه رجوی در نشستی که به‌صورت زنده از تلویزیون ایران اینترنشنال پخش می‌شد اعتراضات مردمی در ایران و حتی اعتراضات در شهر بهبهان را به نام فرقه رجوی مصادره کردند و ادعا کردند؛ کانون‌های شورشی این فرقه تظاهرات را رهبری می‌کنند !

در یک کلیپ کوتاه که در سایت اینترنتی خبرنامه ملی ایرانیان پخش شد؛ شنیده شد که در تظاهرات شماری از تظاهرکنندگان شعار معروف (رضاشاه روحت شاد) پخش شد. آیا فرقه رجوی این تظاهرات را برای یادبود روح رضاشاه برگزار کرده بود؟ آیا روزنامه نویسان ایران اینترنشنال که کوچک‌ترین حرکات در ایران را همانند مأمورین اطلاعاتی ! زیر نظر دارند متوجه این مسائل نشده‌اند؟

آیا تلویزیون ایران اینترنشنال فراموش کرده که سال گذشته در یک برنامه درباره فرقه رجوی که در تلویزیون ایران اینترنشنال پخش شد؛ آقای مسعود خدابنده عضو پیشین فرقه رجوی که سال‌ها مسئول محافظت از رجوی و پسرش بود افشا کرد که زمانی که در عراق بود مأموریت ویژه‌ای داشته که با کامیون به عربستان رفته و مقدار چند تن طلا، هدیه سعودی‌ها به فرقه رجوی را به عراق انتقال دهد؟.

به‌هرحال پس از مدتی گفته می‌شود که مقدار طلاهای اهدایی سعودها به رجوی برابر ۳ تن طلا بوده که بهای آن امروز ۱۱۵ میلیون دلار می‌باشد. گویا سعودی‌ها این طلاها را پس از ازدواج مسعود با مریم به‌عنوان مهریه مریم قجر، برای این زوج فرستاده‌اند.

آیا تلویزیون ایران اینترنشنال نمی‌داند که ربات‌های فرقه رجوی از آلبانی و برخی کشورهای اروپایی مشغول پخش تبلیغات به سود آمریکا، اسرائیل و سعودی هستند؟.

آیا تلویزیون ایران اینترنشنال نمی‌فهمد که ربات‌های فرقه رجوی از آلبانی و برخی کشورهای اروپایی به‌طور ۲۴ ساعته و فعال علیه ایرانیان میهن‌دوست که مخالف دخالت‌های کشورهای بیگانه در امور داخلی ایران می‌باشند و معتقدند که رهایی ایران از رژیم آخوند فقط به عهده خود ایرانیان می‌باشد مشغول دشمنی و پخش دروغ و دغل می‌باشند؟.

تلویزیون ایران اینترنشنال خود بارها قربانی این ربات‌ها شده که با هجوم گله وار ! و سیل کامنت های جعلی که علیه شرکت‌کنندگان برنامه می‌نویسند. اغلب این کامنت ها با ادبیات فحاشی اعضای فرقه رجوی مطابقت دارد  ! این اعضای سایبری انواع تهمت و دروغ‌ها را به شرکت‌کنندگان و کارشناسان برنامه‌های ایران اینترنشنال نسبت می‌دهند.

وقتی برخی از رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که آمریکا کمک مالی به فرقه رجوی کرده تا گروه ربات درست کنند و به جنگ روانی و تبلیغاتی بسود منافع آمریکا، اسرائیل و سعودی بپردازند تلویزیون ایران اینترنشنال خواب بود؟.

متأسفانه خانم مجری برنامه ایران اینترنشنال در برنامه‌ای در پاسخ به اعتراضات گسترده مردم علیه این اقدام تلویزیون ایران اینترنشنال ساده‌لوحانه ! که از یک روزنامه‌نگار بعید است گفت : مجاهدین موفق شدند شماری از سیاستمداران صاحب نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها درباره ایران‌گرد هم بیاورند.

توضیح می‌دهم که گویا خانم مجری از سوابق این سیاستمداران بی‌خبر است تا آنجایی که درباره سیاستمداران بازنشسته و از دور خارج‌شده فرانسوی می‌باشد، این جماعت مزدبگیران فرقه رجوی می‌باشد و به خاطر پول‌های دریافتی در این نمایش‌ها فرقه رجوی حاضر می‌شوند، من حاضرم اسناد و مدارک منتشرشده در دادگستری فرانسه و در رسانه‌های فرانسوی مبنی بر دخالت این چند تن در فساد، رشوه‌خواری و محکومیت آنان را در دستگاه قضایی فرانسه ارائه دهم.

و اما آنچه مربوط به سیاستمداران از دور خاج شده آمریکایی می‌باشد گمان می‌کنم خانم مجری خودش بهتر از من در جریان است که جان بولتون و جولیانی و چند نفر دیگر چه کسانی و با چه سوابقی هستند و دارای چه جایگاهی در سیاست آمریکا می‌باشند. خوشبختانه اداره مالیات آمریکا فهرست دریافتی این به‌اصطلاح سیاستمداران طرفدار فرقه رجوی را در اختیار دارد و می‌توان دریافت که محرم این آدم‌ها در شرکت آنان در نمایش‌ها فرقه رجوی فقط پول است و نه چیز دیگری.

آیا تلویزیون ایران اینترنشنال نمی‌فهمد چرا هر وقت تظاهرات و اعتراضاتی در ایران رخ می‌دهد، این فرقه رجوی است که بی‌درنگ آن را با ننگین‌ترین روش‌ها بسود خود مصادره می‌کند؟ تا به اربابان خود که بودجه‌اش را تاًمین می‌کنند نشان دهد که وظیفه برپایی آشوب را انجام داده است و بودجه‌اش را در راه حلال براندازی خرج کرده است؟.

در پایان به نظر من این‌یکی از خطاهای نابخشودنی تلویزیون ایران اینترنشنال بود که اخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای را زیر پا گذاشت و این رسانه را که درباره آن حرف‌وحدیث کم نبود بی‌اعتبار کرد و از سویی باعث آن شد که همکاران این رسانه را که در تصمیم‌گیری برای تبلیغ ! یک فرقه منفور هیچ نقشی نداشتند را در مقابل ملت ایران پاسخگو کرد.

۲۰ ژوئیه ۲۰۲۰

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پاسخ معادله زیر را وارد نماید: *