ایران از لحاظ مرگ‌ ناشی از کرونا در مکان سوم جهان است

0
226

ایتالیا روز جمعه اول فروردین با اعلام ۶۲۷ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا بیشترین شمار مرگ ناشی از این بیماری در یک روز را در طول همه‌گیری چهارهفته‌ای این کشور گزارش کرد و شمار تلفات کرونایش از چین بیشتر شد.

شمار کل موارد عفونت‌ ویروس کرونا در ایتالیا اکنون به ۴۷۰۲۱ مورد  و شمار کل مرگ‌های ناشی از آن به ۴۰۳۲ مورد رسید. رکورد قبلی ایتالیا در تعداد مرگ‌ها در یک روز با ۴۷۵ مورد مربوط به روز چهارشنبه می‌شد.

با اعلام این موارد جدید شمار مرگ‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا از شمار مرگ‌های بیماری در چین (۳۲۴۸ مورد) بیشتر شده است. چین روز جمعه فقط ۳ مورد جدید مرگ ناشی از این بیماری را گزارش کرد و برای دومین روز متوالی در این کشور هیچ مورد سرایت محلی ویروس کرونا رخ نداده است.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا روز جمعه اعلام کرد تا ۳۰۰ پزشک داوطلب از سراسر این کشور برای کمک به مناطق دچار شیوع شدید بیماری فرستاده خواهند شد.

شمار پزشکانی در ایتالیا که تا روز جمعه جانشان را در هنگام درمان بیماران از دست داده‌اند به ۱۴ نفر رسید. همچنین تا کنون دست کم ۳۵۹۹ نفر از کارکنان بهداشتی در این کشور به ویروس کرونا دچار شده‌اند که بیش از ۸ درصد کل موارد مثبت کرونا در این کشور است.

در همین حال دولت بریتانیا روز جمعه علام کرد همه کافه‌ها و رستوران‌ها را در کشور خواهد بست و ۸۰ درصد حقوق افرادی را کار نمی‌کنند، خواهد پرداخت.

از طرف دیگر دونالد ترامپ در آمریکا نیز «قانون تولید دفاعی» را فعال کرد تا بتواند تجهیزات پزشکی لازم برای خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا فراهم آورد و به دولت فدرال امکان دهد بخش خصوصی را برای مبارزه با پاندمی به کار گیرد.

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس نیز دستور قرنطینه عمومی و محدودیت رفت‌وآمد عمومی را صادر کرد تا با انشار ویروس کرونا مبارزه کند.

بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز اکنون شمار مرگ‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان به ۱۱۱۳۱ نفر رسیده است و بیش از نیمی از مرگ‌های گزارش شده به کشورهای اروپایی مربوط می‌شوند.

اکنون شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان نیز از مرز ۲۶۳ هزار نفر گذشته است و ۱۶۱ کشور و قلمرو در جهان موارد کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین؛ بر مبنای تعداد مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ پس از ایتالیا و چین، ایران با ۱۴۳۳ مرگ در ۱۹۶۴۴ مورد بیماری و اسپانیا با ۱۰۴۳ مورد مرگ در ۲۰۴۱۰ مورد بیماری، فرانسه با ۳۷۲ مورد مرگ در ۱۰۹۹۵ مورد بیماری و آمریکا با ۲۲۵ مورد مرگ در ۱۶۶۲۱ مورد بیماری کشورهایی هستند که بیشترین میزان مرگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.