انتقاد شدید دولت آلمان از اعمال خشونت علیه معترضان در ایران

0
207

دولت آلمان از رفتار نیروهای امنیتی در ایران علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات و اعتراضات خیابانی به شدت انتقاد کرد. دولت آلمان همچنین خواستار خویشتن‌داری نیروهای امنیتی در برابر معترضان و رفع کامل قطعی اینترنت در ایران شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز پنجشنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در برلین در رابطه با اعتراضات روزهای اخیر در ایران و شمار بالای معترضان کشته شده به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی گفت: «ما از شنیدن گزارش‌های مربوط به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شوکه هستیم و عملکرد نامتناسب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از جمهوری اسلامی خواست که حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز را پاس دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان همچنین تصریح کرد: «مردم در ایران باید این امکان را داشته باشند که ناراحتی‌شان را در مورد اوضاع سیاسی و اقتصادی نشان بدهند و نظرشان را آزادانه و صلح‌آمیز بیان کنند.» او ادامه داد: «ما از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی می‌خواهیم بیشترین حد ممکن ازخویشتن‌داری را به کار گیرند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین گفت که دولت آلمان افزون بر این، از رهبر جمهوری اسلامی انتظار دارد که به قطعی اینترنت در این کشور به طور کامل خاتمه دهد.

به گزارش دویچه وله؛ اعتراضات در ایران که پس از گرانی سه‌برابری بنزین آغاز شده بود به سرعت سمت و سویی دیگر یافته و کلیت نظام را نشانه گرفت.