انتخابات نزدیک شد، سناریوی فریب کلید خورد! بقلم حمید جباری

0
285

فایل صوتی مثلا محرمانه ایی از محمد جواد ظریف در فضای مجازی دست به دست می شود،واکنش های مختلفی از سمت جناح های سیاسی و مقامات کشوری و لشکری هر روز در رسانه های دیداری و شنیداری دیده می شود!؟
جای سئوال است که این سران قدرت تنها ایام نزدیک انتخابات فیل شان یاد هندوستان می افتد و شروع به افشاگری می کنند؟
یادمان نرفته انتخابات سال ۸۸ فایل صوتی فرمانده سپاه رسانه ایی شد یا همین کاپیتان خلبان شهردار پاسدار قالیباف وویس های پر سر و صدایی چهار سال بعد از ایشان افشا شد!؟
شاید تصور می کردیم صدای مرحوم منتظری در سال ۹۶ آخرین مدل از نوع افشاگری مکالمات محرمانه و خصوصی باشد که از مسئولین حاکمیت برملا می شود که ناگهان مصاحبه به اصطلاح طبقه بندی شده وزیر امورخارجه ایران با سعید لیلاز این روزها سرخط خبرها شد!؟
مردم عام شاید اولین واکنش را نشان می دهند و برایشان تعجب برانگیز باشد،اما وقتی پازلهای ذکر شده را کنار هم بگذاریم و رمز گذاری کنیم حل معما به مثابه نوشیدن یک لیوان آب می شود.
از حسن روحانی که در جلسه هیئت دولت خواستار برخورد جدی وزارت اطلاعات با عاملین دسترسی شبکه اینترنشنال به این مصاحبه مثلا طبقه بندی شده را خواستار شده است و استعفای حسام الدین آشنا از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، فرماندهان سپاه و نزدیکان قاسم سلیمانی انواع مصاحبه ها را جدی نگیرید!؟
زیرا همان حکومت هزار فامیل تو در توی مافیایی هستند که هر کدام گوشه ایی از سرزمین ایران را اشغال کردند و به چپاول مشغول هستند و نه مشکلات اقتصادی و معیشت مردم برایشان اندکی اهمیت دارد و دغدغه خدمت دارند!
تنها اندکی به انتخابات زمان لازم است که اینها با یک سناریوی از پیش طراحی و هماهنگ شده در تئاتری پر از هیاهو یکی را گوشه رینگ ببرند یا با طرح مسائلی فرد را مقصر تمام مشکلات کشور قلمداد کنند یا مثلا همین جواد ظریف را یک دیپلمات صریح الهجه و مرد نخست دیپلماسی نشان دهد که تصمیمات میدانی او را از نقش اصلی و اهداف اش دور می کند.
مردم هم بگویند چه انسان شریفی و همین  شود که او بتواند در انتخابات پیش رو وجه محبوب تری از کاندیدهای سپاه و امنیتی باشد و مردم از همه جا بی خبر بین گیر نکردن بین گزینه بدتر از کاندیدای بد حمایت کنند.
گفتگوی ظریف را با دقت گوش کنید چند جایش بدنبال سفید کردن و بی گناه نشان دادن خود است،در باب استفاده قاسم سلیمانی در بهره برداری هواپیمایی هما برای اعزام نیرو و ادوات به سوریه و خودش برای این ماجرجوایی های پرهزینه نفر معتمد علی خامنه ایی راهکار هواپیمایی ماهان نشان نمی دهد.
بارها از تصمیماتی سخن به زبان می آورد که در امور بین الملل و سیاست خارجی از او نظر نخواسته یا حتی بعد اجرایی شدن دستورات خامنه ایی او در جریان امور قرار گرفته است.
جایی در باب شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی می گوید من روز بعد متوجه شدم سقوط عمدی بوده است و بعد رفتن به جلسه شورای عالی امنیت از علی شمخانی تا عضو خنثی شورا برای طرح موضوع عذرخواهی و پاسخگو‌بودن در دهانش زدن و دستور دادند با توییت فاجعه را ماله کشی کند!؟
سوال اینجاست یک وزیر با این شاخصه ها که آبدارچی وزارتخانه اش برش کاری بیشتری دارد جاییکه به ادعای حرف های خودش برای بیش از ۹۰درصد تصمیمات ایشان تره هم خورد نمی شود ،چطور می تواند رییس جمهور ایران باشد؟
یقینا حکایت محمد خاتمی و انتخابات آن دوره را در ذهن دارید،هرگاه نیم بند انگشت از خط قرمز نظام حاکمیت علی خامنه ایی پا فرا می گذاشت،جمعه صبح خامنه ایی شخصا در نماز جمعه او را ترور شخصیت کرده  و با تودهانی محکم رو را سرجایش می نشاند.
پس فراموش نکنید این فایل و فایل هایی که در آینده افشا می شود بخشی از سناریوی نخ نمای سران قدرت است که بسته به زمان اش کلید می خورد و گرنه در مملکتی که از عالیترین مقام دولت و سایر قوا به اندازه ارزنی قدرت اتخاذ تصمیم و اجرای آن را ندارند، و این علی خامنه ای است در ظاهر در مقابل دوربین رسانه ها تکرار می کند بنده که تخصصی ندارم ولی حرف اول و آخر را او اتخاذ می کند.
مشارکت مردم در نمایش انتخابات در تعیین سرنوشت ریاست جمهوری و سایر گزینش ها یک امر بیهوده است و تاثیری در تعیین کشور ندارد.
اگر هم میخواهید به شما اثبات شود اندکی به گذشته برگردیم و اتفاقات سال۸۸را مرور کنیم،مهدی  کروبی تا ساعات پایانی شب گزینه نخست بود ،شب که مردم در خواب بودند محمود احمدی نژاد تیر خلاص زن سپاهی که به ادعای خودشان نظر خامنه ای روی او بود به کاخ پاستور جلوس کرد و ۸سال کشور را به مرز نابودی ورشکستگی هدایت کرد.
اعتراضات به حق مردم را همین آقایان به جای منطق با گلوله پاسخ دادند و ایشان را مشتی خس و خاشاک خطاب نمودند!؟
براستی هیچ تفاوتی بین سران قدرت و زور در ایران دیده نمی شود تا مجاب شویم به کسی رای دهیم تا مردم را از این بن بست خارج کند.