افزایش سطح هشدار در مرز با لبنان توسط اسرائیل

0
207

اسرائیل با نگرانی از تکرار موشک‌پرانی‌ فلسطینی‌ها از جنوب لبنان در پی تنش‌ها با نوار غزه، سطح هشدار را در مرز شمالی با لبنان افزایش داد.
منابع نظامی اسرائیل دوشنبه 23 اوت، درباره خطر فعال شدن جبهه نبرد با لبنان، که طی 15 سال اخیر شاهد آرامش نسبی بوده، و تبدیل شدن آن به جبهه‌ای مشابه نوار غزه هشدار دادند.

از سویی منابع امنیتی اسرائیل نیز درباره چالش حرکت بدون هر گونه نظارت کشتی‌های نفتی جمهوری اسلامی به مقصد لبنان با توجه به تهدید‌های کنونی حزب‌الله برای پاسخ به هرگونه هدف‌گیری اسرائیل علیه این کشتیها، هشدار دادند.

شایان ذکر است که در اوایل ماه اوت، شبه‌نظامیان حزب‌الله از جنوب لبنان در چندین مرحله به سوی اسرائیل موشک‌پرانی کردند و در پاسخ به این حملات نیز یگان‌های توپخانه‌ای ارتش اسرائیل اهدافی را در جنوب لبنان گلوله‌باران و جنگنده‌های اسرائیل نیز اقدام به بمباران مناطقی در لبنان کردند.

العربیه نوشت؛ اسرائیل تخمین می‌زند که گروه حزب‌الله لبنان مورد حمایت جمهوری اسلامی بیش از 130 هزار موشک نقطه‌زن و گلوله خمپاره دارد که در هر لحظه امکان حمله به خاک اسرائیل را دارد.

اسرائیل اخیرا بر سطح هشدار و نگرانی‌های خود در مورد تلاشهای حزب‌الله لبنان برای واردات یا توسعه موشک‌های هدایت شونده نقطه‌زن افزوده است و در این راستا شنبه، ضمن حمله به نوار غزه نیروهای خود را نیز در مرز با آن تقویت کرد.