اعلام پاسخ جمهوری اسلامی به متن «نهایی» اروپا برای احیای برجام

0
363

یک مقام اتحادیه اروپا گفت که جمهوری اسلامی روز دوشنبه به متن پیش‌نویس «نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ داده است.

یک مقام اروپایی که نامی از وی نیامده است ارائه پاسخ جمهوری اسلامی را تایید اما جزییاتی از آن را منتشر نکرده است. با این حال خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گزارشی نوشت: «جمهوری اسلامی در پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین که از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده است، نظرات خود را منتقل کرده است. آنطور که از لابلای مواضع تیم جمهوری اسلامی پیداست، اختلافات بر سر سه موضوع است که ایالات متحده در دو مورد انعطاف شفاهی خود را بیان کرده اما باید در متن گنجانده شود. موضوع سوم هم به تضمین تداوم اجرای برجام برمی‌گردد، که به واقع‌بینی آمریکا برای تامین نظر جمهوری اسلامی بستگی دارد.»

از سوی دیگر ایسنا به نقل از یک منبع مطلع نوشت که انتظار است تا دو روز آینده جمهوری اسلامی به‌طور متقابل پاسخ طرف مقابل را دریافت کند.

یورونیوز به نقل از رویترز نوشت؛ هنوز هیچ یک از مقامات اتحادیه اروپا دریافت پاسخ از سوی جمهوری اسلامی را تایید نکرده‌اند.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی در توییتی نوشت که «جمهوری اسلامی نگرانی‌های خود را ابراز کرده است، اما حل مسائل باقی مانده چندان دشوار نیست.»

وی افزود: « نمی‌توانم بگویم که توافقی حاصل خواهد شد، اما نسبت به قبل به توافق نزدیک‌تر هستیم.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پیش‌تر روز دوشنبه گفته بود که سه موضوع وجود دارد که اگر برطرف شود می‌توان در روزهای آینده به توافق رسید.