اسناد اطلاعاتی جمهوری اسلامی؛ توطئه جمهوری اسلامی–اخوان‌المسلمین به میزبانی ترکیه علیه سعودی

0
227

وبگاه امریکائی «دی اینترسپت» اسناد درز کرده سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی در خصوص جلسه میان سپاه پاسداران و گروه اخوان المسلمین به میزبانی ترکیه در راستای فعالیت علیه پادشاهی عربی سعودی را انتشار داد.

در این استاد محرمانه آمده است «ترکیه در سال 2014 میزبان جلسه سپاه پاسداران و گروه اخوان المسلمین برای رویارئی با پادشاهی عربی سعودی بوده و طرفین در این نشست درخصوص هم‌پیمانی علیه سعودی صحبت کردند. این وبگاه خاطرنشان کرد، این نشست در واقع جمع میان دو قطب متنافر یعنی سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران و گروه اخوان المسلمین بود. دولت ترامپ از آوریل 2019 سپاه پاسداران را در یک گروه تروریستی خارجی در نظر می‌گیرد و جو حاکم بر کاخ سفید حاکی از آن است که فشارهائی در راستای گنجاندن اخوان المسلمین در فهرست تشکیلات تروریستی خارجی وجود دارد.

وحدت صفوف

بر اساس اطلاعات موجود در اسناد محرمانه، نماینده اخوان المسلمین از سپاه پاسداران خواست تا فعالیت‌هائی را در یمن علیه پادشاهی سعودی با وحدت میان سپاه و اخوان و با توجه به تنفر این دو از پادشاهی سعودی شکل دهد.

این اسناد محرمانه حاوی گزارش بسیار قابل توجهی در خصوص تلاش‌های محرمانه اخوان المسلمین و مسئولان جمهوری اسلامی بعد از برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهوری سابق مصر برای حفظ تماس فیمابین و مشخص کردن امکان ادامه فعالیت مشترک است.

روابط ترکیه با جمهوری اسلامی و اخوان المسلمین

به نوشته وبگاه مزبور و بر اساس اسناد فاش شده سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی، برغم اینکه ترکیه به سبب روابط صمیمانه خود با جمهوری اسلامی و اخوان المسلمین، مکانی امن برای برپائی این نشست قلمداد می‌شد اما دولت اردوغان میبایست همچنان چهره حقیقی خود را از جهان پنهان میکرد و به همین علت از دادن روادید به قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس خودداری کند.

العربیه گزارش داد؛ با توجه به عدم امکان ورود سلیمانی به ترکیه، هیئتی از مسئولان بلندپایه سپاه قدس جمهوری اسلامی به ریاست شخصی موسوم به «ابوحسین» در این نشست شرکت کرد و هیأت اخوان المسلمین نیز طبق همین اسناد مرکب از 3 عضو برجسته و در تبعید مصری به نام‌های منیر مصطفی، محمود الابیاری و یوسف مصطفی ندا بود.