اسرائیل : هرگز نمی‌گذاریم یک مشت آیت‌الله ما را از صفحۀ روزگار پاک کند

0
120

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفت که نیروهای نظامی این کشور دائماً طرح‌های حملۀ نظامی خود را به تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی به روز می‌کنند. بنی گانتز که این سخنان را در گفتگو با شبکۀ فاکس نیوز ایراد می‌کرد تصریح نمود که طرح این حملات درست پیش از انجام آنها نهایی خواهد شد.تبلیغ بازرگانی

گانتز تصریح کرد : “چه خوب اگر جامعۀ جهانی بتواند مانع از دست یابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی بشود، در غیر این صورت ما باید مستقل بوده و خودمان، از خودمان دفاع کنیم.”

همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در گفتگو با معاون رئیس جمهوری آمریکا، کاملا هریس، گفت که دو کشور برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی خود را تقویت می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو سپس گفت که او کاملاً مصمم است که از دستیابی ایران به سلاح اتمی – که هدفی جز نابودی اسرائیل ندارد – جلوگیری کند.

دفتر معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در این گفتگو دو کشور در خصوص همکاری بر سر مسئلۀ اتمی ایران و “رفتارهای خطرناک رژیم جمهوری اسلامی در منطقه” با یکدیگر توافق کردند.

همزمان بنیامین نتانیاهو گفت : “هر آنچه که در توان دارم برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی انجام می‌دهم و تا امروز نیز در این زمینه موفق بوده ایم.”

نخست وزیر اسرائیل سپس تأکید کرد که جو بایدن عزم او برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی را می فهمد. وی سپس گفت که “به عنوان نخست وزیر تنها دولت یهود جهان هرگز نخواهیم گذاشت که یک مشت آیت الله ما را از صفحۀ روزگار و تاریخ حذف کند.”

هفتۀ گذشته بنیامین نتانیاهو نخستین نشست ویژۀ وزرای دولت اسرائیل برای تعیین سیاست این کشور در قبال ایران پس از روی کار آمدن جو بایدن را تشکیل داد. در این جلسه علاوه بر نخست وزیر و وزرای دفاع و امور خارجۀ اسرائیل، رئیس موساد، یوسی کوهن، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، آویو کوخاوی، سفیر اسرائیل در آمریکا، گیلاد اردان، و رؤسای پیشین امنیت ملی اسرائیل، به عنوان مشاوران غیررسمی بنیامین نتانیاهو، حضور داشتند.

در این نشست، رئیس موساد و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل پیشنهاد کردند که دولت اسرائیل با حُسن نیت با دولت جدید آمریکا همکاری و از انتقاد علنی دولت بایدن در خصوص توافق اتمی با جمهور اسلامی پرهیز کند.

رادیوفرانسه نوشت؛ به نوشتۀ رویترز بنیامین نتانیاهو در نظر دارد برای پیشگیری از هر گونه تنش شخصی میان خود و بایدن گفتگوها با دولت آمریکا دربارۀ جمهوری اسلامی را به کادرهای ارشد دولت اسرائیل بسپارد.