اسرائیل به پایگاه پهپادهای انتحاری جمهوری اسلامی در حومه دمشق حمله کرد

0
180

اسرائیل می‌گوید جنگنده‌های این کشور به مواضع نظامی نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی در حومه دمشق حمله کرده است.

ارتش اسرائیل حوالی نیمه شب شنبه دوم شهریور با اعلام این خبر گفت که این حمله مانع از عملیات پهپادهای انتحاری نیروی قدس سپاه پاسداران شده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز در بامداد یکشنبه ۳ شهریور با همرسانی توییتی در تأیید این خبر از قول او نوشت: «ما توانستیم با عملیاتی یک حمله علیه اسرائیل به دست نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه را خنثی کنیم.»

وی در ادامه با هشدار به جمهوری اسلامی تأکید کرد: «باز هم تکرار می‌کنم: جمهوری اسلامی در هیچ کجا مصون نخواهد بود. نیروهای ما در هر جایی که لازم باشد [علیه جمهوری اسلامی] اقدام خواهند کرد.»

حمله هوایی اسرائیل در شامگاه شنبه به پایگاهی در منطقه عقربا در جنوب شرقی دمشق صورت گرفته است. اسرائیل مدعی است این منطقه در اختیار سپاه قدس و شبه‌نظامیان سوری شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی بوده و پهپادهای موجود در آن قادر به حمل سلاح و مواد منفجره بوده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا هم ضمن تأیید خبر حملات هوایی اسرائیل گزارش داده که پدافند هوایی این کشور حدود ساعت ۱۰ و نیم شب به وقت محلی از کار افتاده است.

به گزارش یورونیوز؛ پیش از این نیز اخباری از حملات اسرائیل به نیروهای گروه شبه‌نظامی حشد شعبی در عراق منتشر شده بود. حشد شعبی یک گروه شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق است.