ارتش آمریکا مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی در عراق مورد هدف قرار داد

0
99

مقام‌های آمریکایی شامگاه پنجشنبه ۲۲ اسفند از عملیات نظامی ایالات متحده علیه یک گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق، به تلافی حمله راکتی شب گذشته به اردوگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق، خبر دادند.

یک مقام ارتش آمریکا که نخواست هویتش فاش شود به خبرنگار صدای آمریکا گفت حملات علیه مواضع کتائب حزب‌الله، گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق، به تلافی حمله راکتی به اردوگاه تاجی، در جریان است.

شبکه‌های فاکس نیوز، سی ان ان، و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از حمله تلافی‌جویانه نیروهای آمریکا و متحدان آن در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در عراق علیه مواضع شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی خبر دادند.

آسوشیتدپرس از قول یکی از این مقام‌ها که هویت او را مشخص نکرده است گزارش داد که مراکز تسلیحاتی کتائب حزب الله در عراق چندین بار هدف حمله قرار گرفته و این حملات با مشارکت ارتش بریتانیا انجام شده است.

ارتش آمریکا روز چهارشنبه گفت ۱۵ کاتیوشا به پایگاه تاجی، که میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده است، اصابت کرده و برخی رسانه‌ها هم از کشته شدن دو سرباز آمریکایی و یک بریتانیایی خبر دادند.

صدای آمریکا نوشت؛ ساعاتی پس از حمله وزارت خارجه آمریکا کشته شدن نیروهای آمریکایی و بریتانایی را تایید کرد و روز پنجشنبه وزیر دفاع آمریکا گفت پرزیدنت ترامپ مجوز حمله به مواضع گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را در عراق، در صورت نیاز، صادر کرده است.