اتریش واکسیناسیون کرونا را اجباری می‌کند

0
206

کارل نهامر، صدراعظم اتریش روز یکشنبه اعلام کرد که اتریش «از ابتدای فوریه» به عنوان نخستین کشور اروپایی واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ را برای افراد بزرگسال «اجباری» می‌کند.

صدراعظم اتریش در کنفرانسی مطبوعاتی در وین با اعلام این خبر گفت که با اجرای این پروژه به توصیف او «حساس» که با قانون اساسی اتریش نیز انطباق دارد، «افراد سرکش» تا اواسط مارس آینده واکسینه می‌شوند.

آقای نهامر همچنین تاکید کرد که پس از طی این دوره زمانی لازم برای اجرای این پروژه، واکسینه نشدن در برابر بیماری کووید-۱۹ «جرم» محسوب می‌شود و افرادی که بر این جرم اصرار ورزند مشمول جریمه صعودی از ۶۰۰ تا سه هزار و ۶۰۰ یورو خواهند شد.

یورونیوز نوشت؛ پروژه جدید دولت اتریش در قالب لایحه‌ای به پارلمان این کشور ارائه شده و انتظار می‌رود این لایحه روز پنجشنبه به تصویب برسد. دولت ائتلافی محافظه‌کاران و سبزهای اتریش با همراهی احزاب سوسیال دموکرات و لیبرال، اکثریت پارلمان این کشور را در اختیار دارد و تنها راست‌های افراطی با این لایحه مخالفند.

البته در این لایحه استثنائاتی برای زنان باردار و تمام افرادی که به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسینه شوند، در نظر گرفته شده است.

تلاش دولت اتریش برای اجباری کردن واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در شرایطی است که روز شنبه نیز همچون هفته‌های اخیر، وین پایتخت این کشور صحنه تجمع اعتراضی ۲۷ هزار نفر از مخالفان محدودیت‌‌های کرونایی بود.