اتحادیه اروپا برای نجات صنعت گردشگری خواستار بازگشایی مرزها شد

0
199

آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان در حال رسیدن به مرز ۳۰۰ هزار نفر است. این در حالی است که بر اساس اعلام دولت‌ها، تاکنون بیش از چهار میلیون و ۳۷۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

آمریکا با یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر مبتلا و بیش از ۸۳ هزار نفر قربانی، آمار بیشترین مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین روسیه از روز سه‌شنبه پس از آمریکا در رتبه دوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفت. در روزهای اخیر در این کشور روزانه بیش از ۱۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند. بر اساس آخرین گزارش‌ها تا کنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بریتانیا نیز بیشترین میزان مبتلایان و قربانیان کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده و به کانون اصلی شیوع ویروس در این قاره تبدیل شده است.

در حالی که آلمان و فرانسه روز چهارشنبه با یکدیگر توافق کردند که کنترل‌ها در مرز خود را تا اواسط ماه ژوئن ادامه دهند، اما اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از اعضای خود خواست که برای تسهیل سفرهای گردشگری، مرزهای خود را بازگشایی کنند. 

ده درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ۱۲ درصد از فرصت‌های شغلی در این اتحادیه به صنعت گردشگری اختصاص دارد و اتحادیه اروپا نگران تاثیرهای شدیدتر ویروس کرونا بر این صنعت است.

همچنین در اروپا در حالی که بازی‌های فوتبال بوندس‌لیگا از روز شنبه گذشته آغاز شده است، لیگ فوتبال دیگر کشورها نیز در پی آماده‌سازی برای ازسرگیری فعالیت خود هستند.

تاکنون شیوع ویروس کرونا در اروپا بیش از ۱۶۰ هزار کشته برجای گذاشته است که پس از بریتانیا با ۳۳ هزار کشته، ایتالیا با ۳۱ هزار و اسپانیا با ۲۷ هزار و فرانسه با نزدیک به ۲۷ هزار کشته در رتبه‌های بعد هستند.

در بلژیک با وجود برخی بازگشایی‌ها همچنان هرگونه برگزاری اجتماعات فرهنگی و ورزشی تا روز سی ژوئن ممنوع است. در هفته جاری، فرشگاه‌ها و مدارس در این کشور بازگشایی شدند.

اما تلاش برای بازگشایی مرزها در اروپا در حالی است که بخش مهمی از مرز آمریکا و کانادا تا روز ۲۱ ژوئن، همچنان بسته خواهد ماند. این دو کشور از روز ۱۸ آوریل مرز مشترک خود را بسته بودند.

در هنگ کنگ نیز در حالی که در ۲۴ روز گذشته این کشور هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی نکرده بود، این کشور روز چهارشنبه از شناسایی دو مورد جدید از ابتلا به کرونا خبر داد.

رادیوفرانسه نوشت؛ همچنین در لبنان نیز، در پی افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا، در این کشور تا روز دوشنبه قرنطینه سراسری اعلام شد.