ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شرایط ایران، کره و ایتالیا

0
207

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شدت شیوع ویروس کرونا در چین از ابتدای فوریه همچنان روند نزولی دارد ولی همگان باید همچنان آمادگی لازم را در برابر «شیوع احتمالی» این ویروس داشته باشند.

تدروس آدهانوم گبریسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه خود در ژنو ضمن اعلام این خبر افزود:«افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا، کره جنوبی و ایران نگران کننده است.»

آقای آدهانوم خاطر نشان کرد، ما باید ضمن تلاش برای مهار این ویروس آمادگی خود را برای شیوع احتمالی و غافلگیر کننده آن حفظ کنیم.

در ایتالیا در ۴۸ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری یافت و به ۲۱۷ نفر رسید. این در حالیست که تعداد جان باختگان هم به ۵ نفر افزایش یافته است. آخرین قربانی مردی ۸۸ ساله است که از مشکلات شدید جسمانی رنج می‌برده است. او ساکن استان لمباردی بوده است. چهارمین درگذشته که او هم کهنسال بود و در ۸۴ سالگی جان خود را از دست داد، در استان لمباردی زندگی می‌کرده است.

از پنج نفری که در اثر ویروس کرونا در ایتالیا جان خود را از دست دادند، دست‌کم ۴ نفر با مشکلات جسمانی رو به‌رو بوده‌اند.

شامگاه یکشنبه، یک قطار مسافربری ایتالیا اجازۀ ورود به خاک اتریش را نیافت. دولت اتریش دلیل این ممانعت را حضور دو مسافر با علائم مرتبط با کرونا در این قطار توضیح داد.

این قطار البته پس از دو ساعت توقف به مسیر خود ادامه داد.

در استان‌های شمالی ایتالیا همچون لمباردی و ونتو مدارس و دانشگاه‌ها حداقل برای یک هفته تعطیل شده است. دانشگاه بولونیا هم اعلام کرده تا اطلاع ثانوی کلاس‌هایش تعطیل خواهد بود. همچنین گزارش‌ها از شهرهای رمینی و رونا ایتالیا حاکی از هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای خرید مواد غذایی و لوازم مختلف است.

چین

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ نفر دیگر در سرزمین اصلی چین به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۴۹ نفر از این تعداد ساکن استان ووهان بوده اند.

به این ترتیب شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۲۵۹۲ نفر رسید.

بر اساس آمارهای رسمی چین دست‌کم ۴۰۹ مورد جدید از ابتلا به این ویروس نیز در این کشور ثبت شده است؛ به این ترتیب شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در چین به ۷۷۱۵۰ نفر رسید.

به گزارش یورونیوز؛ شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان نیز تا بامداد دوشنبه ۲۴ فوریه به ۲۶۱۶ نفر رسید.