ائتلاف عربی: حملات حوثیها به فرمان جمهوری اسلامی نه تنها سعودی بلکه اقتصاد جهان را تهدید

0
195

سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی مدافع دولت قانونی یمن، پنجشنبه 16 ماه مه گفت حملات شبه‌نظامیان حوثی که از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دستور می‌گیرند نه تنها سعودی بلکه اقتصاد جهان را تهدید می‌کند.

سرهنگ المالکی پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه حملات حوثی‌ها نه تنها سعودی بلکه اقتصاد جهان را تهدید می‌کند، تاکید کرد ماموریت ائتلاف عربی محافظت از تنگه باب المندب و جنوب دریای سرخ است.

المالکی همچنین ضمن تاکید اینکه ائتلاف عربی بالاترین استانداردهای بین‌المللی را برای اجتناب از وقوع هر گونه زیانه‌ای جانبی رعایت میکند، از انجام عملیات نظامی موفقیت‌آمیزی علیه هدف‌هایی مشروع از جمله در صنعا پایتخت یمن، خبر داد.

وی همچنین توضیح داد که در این رابطه وقوع ضررهای جانبی محتمل است و ما در صورت وقوع هر گونه حادثهای آن را به تیم مشترک ارزیابی حوادث ارجاع می‌دهیم.

وی در ادامه افزود که با توجه به احتمال وقوع حادث‌های عرضی، فرماندهی مشترک نیروهای ائتلاف عربی یکی از نتایج عملیات هدفگیری در منطقه عملیاتی را به تیم مشترک ارزیابی حوادث ارجاع داده است.

سرهنگ المالکی افزود که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف بازبینی اقدامات ما بعد کار عملیات انجام شده در منطقه عملیات در روز پنجشنبه مصادف با 16 مه 2019 میلادی را به پایان رسانده و بنا بر نتایج به دست آمده طی مراحل کلی بازبینی و بازرسی عملیات و همچنین توضیحات ارائه شده از سوی مجریان مبنی بر احتمال وقوع تلفات جانی در میان غیرنظامیان هنگام عملیات انجام شده برای هدف گرفتن نیروهای شبه نظامی حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی در مقر شهرداری صنعا، پایتخت یمن، تمامی اسناد در رابطه با این حادثه جهت بازنگری و اعلام نتایج مربوط به آن به تیم مشترک ارزیابی حوادث ارجاع شد.

به گزارش العربیه؛ سرهنگ المالکی بر پایبندی فرماندهی مشترک ائتلاف عربی به بالاترین استانداردهای هدف‌گیری و تطبیق اصول قانون بین‌المللی انسانی و قواعد عرفی آن در ارتباط با عملیات‌های نظامی و اتخاذ کلیه اقدامات مربوط به وقوع حوادث عرضی ناخواسته به منظور محقق ساختن بالاترین سطح مسئولیت پذیری و شفافیت، تاکید کرد.