آمریکا سفیر جمهوری اسلامی در عراق و سه نهاد وابسته به دولت جمهوری اسلامی را تحریم کرد

0
270

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه 22 اکتبر 2020 ایرج مسجدی سفیر دولت جمهوری اسلامی در بغداد را تهدیدی برای امنیت عراق دانست و او را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین سه سازمان رسانه ای دولت جمهوری اسلامی را که قصد دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را داشتند، تحریم کرد.

آمریکا درباره اقدامات این نهادها اعلام کرد که رژیم جمهوری اسلامی کوشید بی‌شرمانه میان رای‌دهندگان آمریکایی فتنه‌انگیزی کند.

ایرج مسجدی که یکی از چهره‌های نزدیک به قاسم سلیمانی است به دلیل نقشی که در پیشبرد سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی در عراق دارد، تحریم شد.

استیون منوشن وزیر امور خزانه‌داری آمریکا در این‌باره گفت: « رژیم جمهوری اسلامی با منصوب کردن مقام‌های نیروی قدس به عنوان سفیر در منطقه با هدف پیش بردن برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده برون‌مرزی خود، امنیت و حاکمیت عراق را تهدید کرده است.»

منوچین در ادامه گفت: «مسجدی جایگاه فعلی خود به عنوان سفیر دولت جمهوری اسلامی در عراق را برای پوشش تبادلات مالی به سود نیروی قدس سپاه پاسداران به کار برد.»

العربیه نوشت؛ آمریکا همچنین سه سازمان رسانه‌ای دولت جمهوری اسلامی به نام‌های شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» را به دلیل تلاش برای تاثیرگذاری روی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحریم کرد.