آمریکا: در صورت عدم شفافیت جمهوری اسلامی در مذاکرات به «راه‌های دیگر» روی می‌آوریم

0
228

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی این وزارت‌خانه گفت، اگر مقامات جمهوری اسلامی در وین نشان دهند که گفتار و رفتار آن‌ها فاقد «حسن نیت» است، واشینگتن به «راه‌های دیگر» روی می‌آورد.

پرایس، سه‌شنبه، 23 نوامبر در جمع خبرنگاران گفت، اگر اهداف جمهوری اسلامی در مذاکرات وین «شفاف» نباشد، آمریکا راه‌های مختلف دیگری را پیش روی خود دارد. به گفته او بررسی «راه‌های دیگر» در قبال جمهوری اسلامی، یکی از موضوعات بحث و گفت‌وگو بین واشینگتن و شرکا و متحدان این کشور است.

در حالی که جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی برای از سرگیری مذاکرات وین در هفته آینده آماده می‌شوند، شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات پیشین و همچنین کارشناسان آمریکایی گفته است، ایالات متحده و متحدانش عملا از هم اکنون در حال بررسی فهرستی از «طرح‌های جایگزین» در صورت شکست مذاکرات هستند.

ند پرایس در ادامه اظهارات خود تصریح کرد که آمریکا برای تشویق جمهوری اسلامی و تسریع روند احیای برجام، حاضر به انجام «اقدامات یک‌جانبه» نیست.

العربیه به نقل از این گزارشات نوشت؛ «نیویورک‌تایمز» پیشتر ادعا کرده بود که دولت جو بایدن با کاهش برخی تحریم‌ها درصدد ایجاد انگیزه و تشویق جمهوری اسلامی است تا در مذاکرات پیش‌رو با حسن‌نیت رفتار کند.

پرایس روز گذشته نیز این ادعا را تکذیب کرده و گفته بود واشینگتن حاضر نیست «اقداماتی یک‌جانبه» در مذاکرات هسته‌ای انجام دهد.