آمریکا: درباره «طرح‌های جایگزین» برجام علنی اظهارنظر نمی‌کنیم

0
31

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفت، آمریکا در مقطع کنونی درباره «طرح‌های جایگزین» توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» اظهارنظر علنی نمی‌کند و به تلاش‌ها برای احیای این توافق ادامه می‌دهد، اما این رویکرد واشینگتن همیشگی نخواهد بود.

پرایس، در نشست خبری عصر پنج‌شنبه، 7 اکتبر، گفت، امیدواریم که تعریف مقامات جمهوری اسلامی از «به زودی» با تعریف ما مطابقت داشته باشد. او با بیان اینکه دیپلماسی و گفت‌وگو موثرترین راه حل و فصل اختلافات در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی است، تاکید کرد که «بازگشت فوری» به گفت‌وگوهای وین درباره احیای برجام «ضروری» است.

العربیه نوشت؛ اظهارات پرایس پس از آن مطرح شد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که جمهوری اسلامی مهلت چندانی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ندارد. بلینکن گفت: «نمی‌خواهم تاریخ مشخصی را تعیین کنم اما در حال نزدیکی به نقطه‌ای هستیم که بازگشت به پایبندی‌های برجام، دیگر مانند گذشته سودمند نخواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اضافه کرد: «ما همچنان بر این عقیده هستیم رویکرد دیپلماتیک بهترین روش برای راستی‌آزمایی این مساله است که جمهوری اسلامی هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.»