آمریکا: افزایش غنی‌سازی ۲۰ درصدی، تلاش آشکار رژیم جمهوری اسلامی در جهت باج‌خواهی هسته‌ای است

0
20

یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، اقدام روز دوشنبه رژیم جمهوری اسلامی برای غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در فردو را تلاش آشکار رژیم جمهوری اسلامی در راستای تشدید کمپین باج‌خواهی هسته‌ای عنوان کرد.

این سخنگوی این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: اطمینان داریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی، فعالیت‌های جدید هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی را زیر نظر خواهد داشت و آن را گزارش خواهد کرد.روز دوشنبه ۱۵ دیماه به خبرگزاری رویترز گفت: غنی‌سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد در فردو، یک تلاش آشکار در راستای تشدید کمپین باج‌خواهی هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی است. این تلاش همچنان به شکست خواهد انجامید.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: اطمینان داریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی، فعالیت‌های جدید هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی را زیر نظر خواهد داشت و آن را گزارش خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از ظهر روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به کشورهای عضو اطلاع داد:‌ «رژیم جمهوری اسلامی از امروز تزریق اورانیوم-۲۳۵، که تا سقف ۴.۱ درصد غنی شده است، به شش آبشار سانتریفوژ در تاسیسات غنی سازی سوخت فردو را آغاز کرد تا غنی‌سازی را تا سقف ۲۰ درصد افزایش دهد.»

صدای آمریکا؛ در نخستین واکنش به اقدام رژیم جمهوری اسلامی، بنیامین نتانیاهو‌ نخست وزیر اسرائیل، این اقدام رژیم جمهوری اسلامی را به معنی توسعه برنامه هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی دانست.