الیور استون در بازگشت به امریکا: ” در ایران شکنجه شدم! ” بقلم دکتر اسکندر دلدم

3
1231

الیور استون نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر سرشناس آمریکایی که به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه پسر ختنه شده‌اش شان استون به ام القرای جهان اسلام آمده بود در بازگشت به آمریکا مدعی شد در مدت یک هفته اقامت در تهران به‌شدت شکنجه‌شده است!

الیور استون گفت در مدت اقامت در تهران او را مجبور به تماشای فیلم‌های فارسی و سریال‌های ایرانی و برنامه‌های تلویزیونی کرده‌اند که بدترین و غیرانسانی‌ترین نوع شکنجه در جهان محسوب می‌شود!

الیور استون گفت در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی زن‌ها حتی در آشپزخانه و یا اطاق خواب حجاب را رعایت می‌کنند و موضوع و تم اصلی همه فیلم‌ها و سریال‌ها در مورد زن دوم گرفتن شوهرهاست!

استون گفت هر شبکه تلویزیونی هم یک دلقک بی‌بته دارد که مثلاً استندآپ کمدی اجرا می‌کنند و همه مجری‌ها از روی دست هم نگاه کرده و برنامه دیگر را کپی می‌نمایند و بجای آنکه بینندگان و مردم را به خنده بیندازند خودشان روی صحنه می‌خندند و بابت این جلف‌بازی دستمزدهای میلیاردی می‌گیرند!

الیور استون گفت در اطاق او در هتل یک دستگاه تلویزیون بود که برنامه‌ای شبکه‌های مختلف ایران را پخش می‌کرد و هر شبکه از شبکه دیگر خشن‌تر و عذاب‌آور انسان را مورد شکنجه قرار می‌داد!

الیور استون به موارد دیگری از شکنجه هم اشاره کرد و گفت: خوردن غذا در رستوران‌های تهران مرگ تدریجی به دنبال دارد و ماندن پشت ترافیک سنگین خیابان‌های دودزده تهران خواهر و مادر انسان را پشت‌ورو می‌کند!

31680726_1828526977452760_324984618916773888_n (1)

الیور استون که چند فیلم در مورد جنگ ویتنام ساخته است همچنین اظهار داشت: پایمردی و ایستادگی و مقاومت مردم ایران هزار برابر ویت کنگ هاست و اکثریت مردم ایران که اصطلاحاً به آن‌ها رعیت کنگ (!) گفته می‌شود و گاهی دستمزد کارگری آن‌ها شش ماه شش ماه پرداخت نمی‌شود خود را با باد هوا زنده نگاه می‌دارند!

استون در پایان اظهار داشت: مدیران و مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی صد پله از بازیگران هالیوود و هنرپیشه‌های جهانی هنرمندتر هستند و چهل سال است مردم را فیلم کرده و باآنکه سواد کافی و تجربه مدیریتی و عقل و شعور ندارند نقش وزیر و وکیل و دلسوز مردم را بازی می‌کنند!

مردم (رعیت) هم که چشم دیدن مسئولان مملکت را ندارند نقش رعایای راضی و حامی مدیران و مسئولان را هنرمندانه بازی می‌کنند!

در این مصاحبه الیور استون آرزو کرد سازمان هنری اوج (وابسته به 3 پا) او را هم به بازی بگیرد تا در سریال بعدی پایتخت در کنار نقی ممولی و بابا پنجعلی بازی کرده و با دریافت دستمزد نجومی مولتی میلیاردر شود!

الیور استون گفت: بابا پنجعلی بازیگر برجسته‌ای است که نقش مرده متحرک را در این سریال مثل یک جنازه به‌خوبی اجرا کرده است و در آینده ممکن است در فیلم‌های هالیوودی به وی نقش لاشه گوسفند واگذار شود!

الیور استون از اینکه درهای سینما و تلویزیون در ایران به روی همه اقشار باز است ابراز شگفتی کرد و گفت در اروپا و آمریکا افراد دانشگاه و دانشکده‌های هنرهای دراماتیک و بازیگری و کارگردانی را می‌گذرانند و از پائین و نقش‌های کوچک آغاز و پس از کسب تجربه بالا می‌روند اما در ایران هر کارگر ساختمانی یا رفتگر و کناس و تخلیه چاهی و قناد (!) می‌تواند به‌عنوان کارگردان و بازیگر و یا مجری استند آپ کمدی (استندآپ تراژدی!) وارد عرصه سینما و تلویزیون شود!

3 نظرات

  1. جالب بود مرسي. با كجا مصاحبه كرده بوده. لطفا منبع خبر و لينك ان را بگذاريد. مرسي

نظرات بسته است