پرواز همای: برای سلامتی استاد شجریان دعا کنید

0
357

آخرین کنسرت سال ۹۶ پروژه «نان و دندان» همای و گروه مستان در تهران روز دهم اسفندماه در سالن وزارت کشور تهران برگزار شد.
به گزارش رسیده، کنسرت پرواز همای به همراه ترکیب تازه‌ای از گروه «مستان» جمعه‌شب در تالار بزرگ وزارت کشور با سبکی متفاوت از دیگر اجراها میزبان علاقه‌مندان موسیقی بود.
همای در این کنسرت حرکت قابل‌تقدیری انجام داده بود، او هریک از قطعات خود را به یکی از اساتید بزرگ موسیقی تقدیم کرده و نام و تصویر آن استاد هم‌زمان بر روی نمایشگرهای سالن پخش می‌شد.
اولین قطعه اجرایی با پخش کلیپ قطعه «تنها تو بخوان» با طرح و ترانه و آهنگ و صدای همای آغاز شد. همای در ابتدای کنسرت امشب ضمن عرض خوش‌آمد گویی به تماشاگران بیان کرد: این کنسرت را با یاد استاد محمدرضا شجریان آغاز می‌کنم و دوست داشتم قطعه «تنها تو بخوان» را در محضر ایشان اجرا کنم اما نشد، از شما تماشاگران درخواست می‌کنم باحال خوبتان برای سلامتی استاد دعا کنید.
همای در ترجیع‌بندهای تصانیف به‌مانند همیشه همراهی مخاطبان را در خوانش شعر برانگیخت و مردم یک‌صدا قسمت‌هایی از شعر را با این خواننده همراهی می‌کردند.
صدای خواننده نیز پس از اجرای چندین تصنیف به گرمی دلخواه رسیده بود و مخاطب می‌توانست کیفیت مطلوبی را که در آثار از پیش ضبط‌شده همای در آلبوم‌ها می‌شنود در کنسرت زنده خواننده محبوبش نیز شاهد باشند.
یکی از قسمت‌های قابل‌توجه کنسرت همای و گروه مستان اجرای تک‌نوازی نوازنده جوان کوبه‌ای گروه حمیدرضا یوسفی بود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.
این خواننده با پخش تصاویر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، فریدون پوررضا، غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان توانست آن‌ها را یادکرده و هریک از قطعات را برای یک‌به‌یک افراد نامبرده تقدیم کند.
نکته قابل‌تأمل در این کنسرت، اجرای گرم نوازنده‌های گروه بود که با تمام انرژی خود می‌نواختند و شوق و حال خوب را به تماشاگران منتقل می‌کردند.
«پناه بلندی و پستی»، «از باده مدهوشم کنید»، «عشق جگرخوار»، «زور و زر»، «نان و دندان»، «مثنوی و مست»، «بی من مخوار شراب»، «آب طلب نکرده»، «خدارا می‌شناسم»، «من و دل»، «نگار ختنی»، «دل دیوانه‌ی من»، «دیوانه‌تری»، «تو بگو»، «شیرین لبی» و «سرزمین بیکران» ازجمله قطعاتی بود که در این کنسرت اجرا شد.
یاشا هنجنی و سعید فهمی نوازندگان نی، محمود نوذری نوازنده سنتور، امین اکبرپور نوازنده عود و سه‌تار، فرشاد رستمی نوازنده قیچک، میلاد علیپور نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه و حمید رضا یوسفی نواز سازهای کوبه‌ای، اعضای ارکستر پرواز همای را تشکیل می‌دادند.
سیدمحمد موسوی، محمدعلی بهمنی و مریم امیرجلالی از مهمانان ویژه این کنسرت بودند.
این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» برگزار شد.
پروژه “نان و دندان” بعد از تهران راهی اروپا خواهد شد. به ترتیب روز سوم مارس مصادف با ۱۲ اسفندماه در شهر استکهلم، هفتم مارس مصادف با ۱۶ اسفندماه در شهر کلن، نهم مارس مصادف با ۱۸ اسفندماه در برلین، دهم مارس مصادف با ۱۹ اسفندماه در لندن، یازدهم مارس مصادف با ۲۰ اسفند در منچستر و هجدهم مارس مصادف با ۲۹ اسفندماه نیز در شهر دوسلدورف آلمان روی صحنه خواهد رفت.

مقاله قبلیاطلاعیه روابط عمومی جبهه ملی ایران
مقاله بعدینوه‌های فردین در کنار پوری بنایی
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...