۸ مدال کاروان ایران در بازی های اسلامی

0
427

دومین روز حضور کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی با مجموع هشت مدال طلا،نقره و برنز همراه بود.

 چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی که جمعه شب با برگزاری مراسم افتتاحیه در ورزشگاه المپیک باکو آغاز شد، روز شنبه با برگزاری رقابت های روز دوم در رشته های مختلف پیگیری شد.

در این روز از رقابت ها، کاروان ورزش ایران توسط ورزشکاران خود در رشته های تیراندازی بانوان، کاراته مردان و زنان همراه با جودو و شنا صاحب هشت مدال شامل ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز شد.

اولین مدال های کاروان ورزش ایران توسط بانوان تیرانداز ایران در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر به دست آمد. در این بخش نرجس امام قلی نژاد و الهه احمدی به ترتیب صاحب مدال طلا و نقره شدند. با کسب این دو مدال کاروان ورزش ایران وارد جدول توزیع مدال ها در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی شد.

البته مدال آوری ورزشکاران ایران در دومین روز بازی های کشورهای اسلامی به تیراندازی محدود نشد چراکه در کاراته بانوان و مردان همراه با جودو و شنا نیز ۶ مدال توسط نمایندگان کشورمان به دست آمد.

مدال آوران کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی تا پایان دومین روز این بازی ها به این شرح است:

مدال طلا
۱- نرجس امام قلی نژاد (تفنگ بادی ۱۰ متر)، ۲- نسرین دوستی (وزن ۵۰ کیلوگرم کاراته)

مدال نقره
۱- الهه احمدی (تفنگ بادی ۱۰ متر)، ۲- رزیتا علیپور (وزن ۶۲- کیلوگرم کاراته)،

مدال برنز
۱- امیر مهدی زاده (وزن -۶۰ کیلوگرم کاراته)، طراوت خاکسار (وزن -۵۵ کیلوگرم کاراته)، علیرضا خجسته (وزن -۶۶ کیلوگرم جودو)، تیم شنا چهار در صد متر

به گزارش مهر، با کسب این هشت مدال، کاروان ورزش ایران در پایان دومین روز بازی های کشورهای اسلامی جایگاه پنجم جدول رده بندی را در اختیار گرفته است. در این جدول آذربایجان با ۲۲ مدال شامل ۱۰ مدال طلا، ۹ نقره و ۳ برنز صدرنشین است و ترکیه با ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۱۰ برنز در جایگاه دوم قرار دارد.