۸ تن به ظن ارتباط با عامل حمله تروریستی در نیس بازداشت شدند

0
150

هشت تن به ظن ارتباط با “محمد لحویج بوهلال”، عامل حمله “نیس” در جنوب فرانسه در روز ۱۴ ژوئیه، بازداشت شدند. در حمله یک کامیون به جمعیتی که در روز ۱۴ ژوئیه همزمان با برگزاری جشن روز ملی فرانسه، در بلوار معروف “پرومناد دِز آنگله” تجمع کرده بودند، دست‌کم ۸۶ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

 یک منبع قضایی نزدیک به پرونده اعلام کرد: تمامی افرادی که روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر بازداشت شدند، از نزدیکان عامل حمله در نیس هستند. همین منبع تأکید کرد: تمامی افراد بازداشت‌شده، مرد و دارای ملیت‌های فرانسوی و تونسی می‌باشند.

محمد لحویج بوهلال، ۳۱ ساله، عامل حمله تروریستی روز ۱۴ ژوئیه در نیس، راننده کامیونی بود که وسیله نقلیه خود را به سوی جمعیتی که در بلوار “پرومناد دز آنگله” تجمع کرده بودند، هدایت کرد. بیش از ۳۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم آتش‌فشانی جشن ملی فرانسه در این مکان حضور داشتند.

گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت. برپایه تحقیقات پلیس فرانسه، عامل حمله تروریستی در نیس از ماه‌ها قبل، طرح حمله را آماده کرده و مورد بررسی قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این نیز ۶ تن به ظن ارتباط و همکاری با عامل حمله تروریستی در نیس بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بودند. دو تن از بازداشت‌شدگان، زوج آلبانی‌تباری بودند که به ظن همکاری در رساندن سلاح گرم به فرد حمله کننده، از سوی پلیس فرانسه بازداشت شدند. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد این افراد از طرح محمد لحویج بوهلال برای حمله در شامگاه ۱۴ ژوئیه آگاهی داشته‌اند.