۳۲۸ کشته و ۳۹۵۰ مجروح در زلزله غرب ایران

0
255

لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد. در این گزارش علاوه بر آخرین وضعیت خسارات زلزله در غرب کشور، اخبار برخی از استان‌هایی که در جریان این زمین‌لرزه تکان خوردند آمده است.

مطابق اطلاعات اولیه منشأ لرزش استان‌های مختلف کشورمان وقوع زلزله در مرز کرمانشاه با کشور عراق بوده است. این زمین‌لرزه در منطقه «ازگله» استان کرمانشاه ثبت‌شده است.

جزئیات اخبار مربوط به این زمین‌لرزه را در زیر می‌خوانید.

تعداد زخمی های زمین لرزه به ۳۹۵۰ نفر رسید

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار زخمی های زمین لرزه امروز را سه هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰ بالگرد کار امداد هوایی را برعهده دارند که مصدومان را به سرعت به بیمارستان ها منتقل می کنند.

تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به ۳۲۸ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از معاینه ۳۲۸ جسد در پی زلزله کرمانشاه توسط پزشکی قانونی استان خبر داد.

آرتین کمالی افزود: بیشترین کشته مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۲۳۶ نفر و کمترین مربوط به جوانرود با ۳ کشته است.

 ۱۶۰ کشته و ۶۰۰ زخمی در سرپل ذهاب، تخریب صد درصدی بیمارستان

فرماندار سرپل ذهاب تعداد کشته های زلزله شب گذشته در این شهرستان را ۱۶۰ نفر و تعداد زخمی ها در این شهرستان را ۶۰۰ نفر اعلام کرد.

اکبر سنجابی ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد:سپاه و ارتش پای کار هستند و پادگان ها و بیمارستان های صحرایی به مراکز درمان تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: بیمارستان سرپل تخریب شده و قابل استفاده نیست.

پزشکی قانونی کرمانشاه خواستار توقف دفن خودسرانه اجساد شد

اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اعلام کرد؛ مشاهده‌شده که برخی از مردم به‌صورت سرخود اقدام به دفن اجساد عزیزانشان می‌کنند.

این اداره کل اعلام کرده است؛ این اقدام قانونی نیست و باید پس از صدور گواهی فوت و تائید پزشکی قانونی اجساد دفن شوند.

تعداد پس لرزه ها به ۱۰۴ مورد رسید

۱۰۴ پس لرزه در کرمانشاه روی داده است که از این تعداد ۳۰ زمین لرزه بالای سه ریشتر بوده است این در حالی ست که استاندار کرمانشاه اعلام کرده که احتمال دارد تعداد کشته ها به ۳۰۰ نفر برسد. وی گفته است هم کنون در ثلاث باباجانی و قصر شیرین فردی زیر آوار نیست.