۱۵ نماینده «ظریف» را به مجلس می‌کشانند: چرا شبانه استعفا دادی؟

0
179

درپی استعفای ناگهانی و جنجالی با بازتاب جهانی محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی به دلیل حضور نداشتن در زمان ملاقات بشار اسد با سید علی خامنه ای و به حاشیه کشاندن این دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفنتد که او را به مجلس بکشانند.

۱۵ نماینده مجلس درخواست سوالی را از وزیر امورخارجه در مورد استیضاح جنجالی‌اش و به حاشیه بردن دستاورد سفر بشار اسد به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند.

به گزارش مهر؛ متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«هیئت رئیسه محترم

خواهشمند است برابر ماده (۲۰۸) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تذکرات زیر را ابلاغ و خلاصه آن‌ را در جلسه علنی مجلس قرائت فرمایید.

جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امورخارجه!

حداقل تدبیر و توجه به منافع ملی اقتضاء می کرد اینگونه دستاورد مربوط به دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب و رئیس جمهور را تحت الشعاع حاشیه سازی مربوط به استعفا قرار نمی دادید.

همه می دانند با بسیج جهان اسلام و با نثار خون‌های پاک شهدای مدافع حرم، جنایتکاران داعشی نابود و بینی آمریکا، اسرائیل و آل سعود در جنگ نیابتی به خاک مالیده شد. دیدار بشار اسد به عنوان محور مقاومت با مقام معظم رهبری به عنوان رهبر مقاومت و رئیس جمهور جمهوری اسلامی پیام پیروزی جبهه مقاومت و تشکر از جمهوری اسلامی را به جهان مخابره کرد، لشگر رسانه ای دشمنان جمهوری اسلامی بدنبال حاشیه سازی و انحراف افکار عمومی از این دستاورد بزرگ بود.

متاسفانه جنابعالی با بی تدبیری و رفتاری عجیب اختلافات خود را با رئیس جمهور، در بدترین زمان ممکن بر ملا کردید و این دستاورد بزرگ را به حاشیه راندید.

توجه به دستاوردهای مربوط به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت می توانست علاوه بر پیامدهای مثبت امنیتی و دفاعی، رونق اقتصادی کشور و شکست تحریم ها را بدنبال داشته باشد که جنابعالی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی نه تنها از آن استفاده نکردید بلکه ضربه ای سنگین به منافع ملی زدید.»