ینس استولتنبرگ: اعضای ناتو نگران برنامه موشکی جمهوری اسلامی هستند

0
211

دبیرکل پیمان نظامی آتلانتیک شمالی، ناتو، می گوید توافق هسته ای ایران مربوط به برنامه تسلیحات هسته ای جمهوری اسلامی است و برجام، برنامه موشک های بالیستیک جمهوری اسلامی را در بر نمی گیرد، اما اما برنامه موشک های بالیستیک جمهوری اسلامی همچنان یک نگرانی برای ناتو به شمار می رود.

ینس استولتنبرگ، در مصاحبه ای با خبرگزاری روسی اینترفاکس گفته است همه متحدان توافق دارند که جمهوری اسلامی نباید هیچ وقت سلاح هسته ای تولید کند.

استولتنبرگ به اینترفاکس گفته است جمهوری اسلامی به تولید و آزمایش موشک های بالیتسک ادامه می دهد و قابلیت های موشک هایش را افزایش می دهد که می توانند با کشورهای اروپایی متحد ناتو نیز برسند.

دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف نظامی به توسعه قابلیت های دفاعی ضدموشکی ادامه می دهد. به گفته استولتنبرگ، سرمایه گذاری در این زمینه یک سرمایه گذاری دراز مدت برای مقابله با یک تهدید امنیتی دراز مدت است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید جمهوری اسلامی «روح» توافق هسته ای برجام را نقض کرده است. او در پی خروج آمریکا از برجام، گفت تحریم های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی که به واسطه برجام برداشته شده بود، باز می گردد.

به گزارش صدای آمریکا؛ آمریکا می گوید جمهوری اسلامی با آزمایش موشکی برجام را نقض کرده است. براساس قطعنامه ۲۲۳۱ جمهوری اسلامی از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است.