گزارش AFC از رکوردهای ایران در جام ملت‌ها

0
183

کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی آماری از مسابقات جام ملت‌های آسیا منتشر کرده است که عناوین این رقابت‌ها در سه بخش در اختیار تیم ملی و فوتبال ایران قرار دارد.

هفدهمین دورهٔ جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار با ۲۴ تیم در امارات برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران از جمله تیم‌هایی است که با راهیابی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه، به صورت خودکار به جام ملتهای آسیا هم صعود کرد.

در فاصله کمتر از ۹ ماه تا شروع جام ملتها، کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی آماری از رکوردها و اعداد تاریخی این رقابتها منتشر کرده است.

فوتبال ایران در سه بخش از این آمار، همچنان رکورددار است.

2766740

۱۰۰ هزار تماشاگر. بالاترین تعداد حضور تماشاگران در یک مسابقه رسمی قاره ای. این رکورد متعلق به فوتبال ایران است؛ زمانی که تیم ملی ایران در سال ۱۹۷۶ در فینال جام ملتها به مصاف کویت رفت و موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل کویت، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

2766742

 تنها کشوری که موفق شده است سه بار پیاپی عنوان قهرمانی جام ملتها را از آن خود کند، تیم ملی ایران است. ایران در سالهای ۱۹۶۸ (به میزبانی ایران)، ۱۹۷۲ (به میزبانی تایلند) و ۱۹۷۶ (مجددا به میزبانی ایران) موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند و تنها کشوری باشد که سه بار پیاپی این عنوان را به دست آورده است.

2766741

به گزارش مهر؛ علی دایی با ۱۴ گل زده در جام ملتهای آسیا، عنوان بیشترین گل زده در این رقابتها را از آن خود کرده است. این تعداد گل بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ میلادی و زمان حضور دایی در تیم ملی به دست آمده است. دایی در سال ۱۹۹۶ توانسته بود ۸ گل به ثمر برساند.