گزارش «نیویورک تایمز» از حکم اعدام جمهوری اسلامی برای بنیانگذار عرفان حلقه

0
139

محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری می گوید، دادگاه تجدیدنظر حکم مرگ موکلش را تایید کرده است هر چند او یک فرصت دیگر برای دادخواهی خواهد داشت.

مقاله ای از تامس اردبرینک در نیویورک تایمز؛حکم قبلی اعدام طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، به اتهام «افساد فی الارض» توسط دیوان عالی رد و تحقیقات درباره اتهامات او شامل سب النبی، ارتداد، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فرادرمانی ناقص عنوان شده بود.

در هفته های گذشته چندین پیرو طاهری در سراسر ایران به ویژه در اطراف اصفهان بازداشت شدند. مخالفان این رهبر معنوی می گویند محکومیت او ربطی به ابداع یک فرقه ندارد بلکه او روابط «نامشروع» جنسی با زنان داشته است.

حمیدرضا ترقی تحلیلگر سیاسی اصولگرا می گوید: «او اقدام به لواط کرده است». در صورت شهادت دست کم چهار نفر این اتهام می تواند حکم مرگ داشته باشد. پیروان طاهری این اتهامات را رد می کنند.

روز یکشنبه چند پیرو طاهری در برابر دادگاه انقلاب تهران به حکم اعدام او اعتراض کردند. روشن نیست که آیا این افراد دستگیر شده اند یا نه. ماه گذشته در اعتراض مشابهی در برابر زندان اوین چند نفر دستگیر شدند.

به گزارش صدای آمریکا؛ یکی از پیروان طاهری می گوید: «او به من آموخته است که از راه شادی و نه غم با خدا ارتباط برقرار کنم».