کنسولگری جمهوری اسلامی را در بصره آتش زدند

0
189

 

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که تعدادی از معترضان در بصره با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در این منطقه، این مکان دیپلماتیک را به آتش کشیدند. در همین چارچوب،  یک منبع مطلع گفت: پیش از چنین حمله‌ای کارکنان کنسولگری جمهوری اسلامی این مکان را ترک کرده بودند و تا آنجا که اطلاع‌ داریم، مشکلی برای دیپلمات‌های ایرانی به وجود نیامده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تعرض مهاجمان ناشناس و تحریک شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره اظهار کرد: این خبر صحت دارد و حمله و به آتش کشیدن ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی خسارات مالی زیادی به بار آورد. البته بر اساس تمهیدات اندیشیده شده قبلی  و تهدیدات انجام شده از روز قبل، خوشبختانه تاکنون خبری از آسیب دیدن کارکنان این مکان دیپلماتیک دریافت نکردیم.

رویترز از حمله و ورود معترضان در بصره به کنسولگری جمهوری اسلامی خبر داد. ساعتی بعد رسانه‌های عراقی نیز خبر حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در بصره را تایید کردند. خبرگزاری رویتز به نقل از منابع امنیتی عراق نوشت که معترضان در شهر بصره که از سه‌شنبه این هفته در اعتراض به شرایط نا به سامان خدمات رسانی اعتراضاتی داشتند، شامگاه جمعه به کنسول‌گری جمهوری اسلامی در این شهر حمله کرده‌اند.

در همین حال، برخی از کاربران عراقی در توییتر از به آتش کشیده شدن کنسولگری جمهوری اسلامی خبر داد. مسئول اطلاع‌رسانی کنسولگری جمهوری اسلامی در واکنش به این اتفاقات گفت: کنسولگری جمهوری اسلامی کاملا سوخته است. وی افزود: تعرض به ساختمان و آتش زدن آن وحشیانه است.

به گزارش ایسنا؛ این دیپلمات جمهوری اسلامی اضافه کرد: گروه مشخصی را متهم به آتش زدن مقر خود در بصره متهم نمی‌کنیم.