کشف کانگوروی خون‌آشام با نیش‌های ترسناک

0
374

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که کانگوروهای نیش‌دار، خانواده منقرض شده‌ای از کانگوروهای نیش‌دار استرالیایی، پنج میلیون سال بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، زنده مانده‌اند.

  این گونه منقرض‌شده سر منابع غذایی با اجداد کانگوروهای امروزی جنگیده که احتمالا این امر منجر به از بین رفتن کانگوروهای نیش‌دار شده است. برخلاف دندان‌های بزرگ نیش کانگوروی خون‌آشام، این جانور گیاهخوار بوده است اما از این دندان‌ها برای جذب جفت استفاده می‌کرده‌اند.

تاکنون گمان می‌شد که این گونه 15 میلیون سال قبل منقرض شده است اما محققان از دانشگاه کوئیزلند با انجام این مطالعه دریافتند که کانگوروهای نیش‌دار حداقل تا 10 میلیون سال قبل وجود داشته‌اند.

خانواده کانگوروهای نیش‌دار که شامل گونه‌ای به نام «بالبورا فنگارو» می‌شود جثه‌ای به اندازه یک کانگوروی قرمز معمولی داشته‌اند. کیلین باتلر، محقق دانشگاه کوئینزلند، در این باره گفت:‌ «کانگوروهای نیش‌دار و اجداد کانگوروهای امروزی برگخوار بودند و به سرعت حرکت می‌کردند اما نمی‌پریدند».

636435710483581584

وی با بررسی فسیل‌های 25 میلیون ساله کانگوروهای نیش‌دار به این نتیجه رسیده است.

باتلر افزود:‌«تحقیقات زیادی باید انجام شود تا کاربرد دقیق این دندان‌های نیش را دریابیم اما برخی از محققان براین باورند که این دندان‌ها برای جذب جفت مورد استفاده قرار می‌گرفتند».

به گفته دانشمندان، جثه کانگوروهای نیش‌دار تا زمان انقراض‌شان بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده است. این تحقیقات با هدف جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره تکامل کانگوروها انجام گرفته است

به گزارش آنا به نقل از DailyMail، به گفته باتلر، درک چگونگی انقراض این کانگوروها به دانشمندان کمک می‌کند تا دریابند چه شرایطی منجر به انقراض آنها شده است. تا به حال دانشمندان تنها قادر به فرضیه‌سازی درباره رویدادهایی بودند که باعث انقراض این گونه شده است اما یافته‌های جدید حاکی از آن است که عوامل دیگری هم در این میان نقش داشته‌اند.