کشف فسیل مردان رومی با پاهای خرد شده

0
217

باستان‌شناسان بقایای فسیلی دو مرد رومی با پاهای بریده شده و جمجمه خرد شده در انگلستان پیدا کرده‌اند.

بقایای این دو مرد رومی حین بررسی محلی پیدا شد که در آینه به آزادراه تبدیل خواهد شد. به گفته باستان‌شناسان نحوه تدفین این مردان بسیار عجیب و غریب است: جمجمه‌های آنها خرد شده، پاها از قسمت زانو بریده شده و سپس این پاهای قطع‌شده در کنار بازوهای آنها قرار داده شده است.

بقایای این دو مرد رومی در لیست بلندبالای اکتشافاتی قرار دارد که در حین ساخت و ساز آزادراه جدید هانتیگتون در انگلستان پیدا شده است.

جاناتان هوس، باستان‌شناس، در این باره می‌‎گوید: «به نظر می‌رسد این دو مرد زیاد محبوب نبوده‌اند».

تاکنون آثار باستانی زیادی در این سایت پیدا شده است که شامل شش هزار سال تاریخ انسانی می‌شود؛ بیشتر آثار متعلق به دوره رومیان است.

این دو اسکلت هنوز مورد بررسی قرار نگرفته‌اند اما قدمت آنها به اواخر دوره رومیان و اوایل دوره آنگلوساکسون‌ها، تقریبا قرن پنجم میلادی، می‌رسد.

636651108057685935

اجساد این دو در زاویه‌ای 90 درجه نسبت به‌هم، T شکل، به خاک سپرده شده است. سرهای آنها از هم برگردانده شده بود، پاهای قطع‌‌شده آنها نیز در کنار دست‌هایشان قرار داشت وجمجمه هر دو نفر خرد شده بود.

هنوز مشخص نیست که خرد شدن جمجمه دلیل مرگ بوده است یا به مرور زمان خرد شده است. همچنین دانمشمندان هنوز نمی‌دانند که خشنوتی علیه این دو نفر اعمال شده بود یا این اتفاق‌ها بعد از مرگ بر سر اجساد آنها افتاده است.

به گزارش آنا از ScienceAlert، در 50 متری محل کشف این دو مرد رومی، بقایایی از بالاتنه یک فرد دیگر نیز کشف شده است، هیچ اثری از پاها و استخوان لگن دیده نشده است.