کشف تصاویر و علایم اسرارآمیز در پرو

0
643

خطوط “نازکا” در پرو، شهرت جهانی دارند. اکنون تصاویر مشابهی در پالپا کشف شده که قدمت آنها بیشتر از خطوط نازکا تخمین زده می‌شود. باستان‌شناسان امیدوارند که با این کشف تازه به رمز و راز فرهنگ مردم باستانی منطقه پی ببرند.

ناحیه پالپا در صحرای نازکا پر از رمز و راز است. دانشمندان و باستان‌شناسان تلاش می‌کنند از رمز و راز فرهنگ کهن مردم این سرزمین و پیشینیان آنها پرده بردارند.

به گزارش دویچه وله؛ تصاویر کشف شده در پالپا هزاران سال قدمت دارند. قدمت آنها در یک بازه زمانی از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا ۲۰۰ سال پس از میلاد مسیح تخمین زده می‌شود. خلق این تصاویر را به فرهنگ‌های پاراکاس و توپارا نسبت می‌دهند.

43346894_303

ژئوگلیف‌های عظیم

برای بررسی ژئوگلیف‌ها (نشانه‌های نقر شده روی زمین با وسعت زیاد) در ابعاد عظیم، دانشمندان پهپادهایی را بر فراز خطوط به پرواز در آوردند. پهپادها از تقریبا ۵۰ تصویر و نشانه، متشکل از انسان و جانوران دیگر، عکس‌برداری کردند که ۲۵ مورد از آنها تاکنون جایی ثبت نشده بودند.

43346934_303

نشانه‌هایی که در افسانه‌ها و اساطیر ریشه دارند

تصاویر کشف شده در پالپا در پرو، انسان‌ها، میمون‌ها و یک وال را نشان می‌دهد. در بسیاری از تصاویر هم جنگجویان به نمایش گذاشته شده‌اند. لوییس جیم کاستیلو از “نشنال جئوگرافیک” میگوید: «همه این تصاویر پیشتر از فاصله‌ای مشخص با چشم غیرمسلح هم قابل رویت بودند. اما به مرور زمان محو شده‌اند.»

43346920_303

سینه‌کش کوه؛ تابلوی فرهنگ‌های دیرین

در حالی که خطوط مشهور نازکا بر دل صحرا نقش بسته‌اند، تصویر پالپا در سینه‌کش کوه خلق شده‌اند. به این ترتیب این ژئوگلیف‌ها را از سطح زمین هم می‌توان دید. برای بومیان منطقه از دیرباز این تصاویر آشنا بوده است.

43346908_303 (1)

تصاویری که تاریخ را روایت می‌کنند

تصاویر پالپا هزاران سال قدمت دارند. قدمت آنها در یک بازه زمانی از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا ۲۰۰ سال پس از میلاد مسیح تخمین زده می‌شود. خلق این تصاویر را به فرهنگ‌های پاراکاس و توپارا نسبت می‌دهند.