کشف بقایای توالت سنگی 1000 ساله در کره جنوبی

0
1037

متخصصان موفق به کشف توالت سنگی به قدمت یک هزاره در کره جنوبی شده‌اند. آنها براین باورند که این توالت به خاندان سطلنتی قرن هشتم تعلق دارد.

اولین بار است که یک دستشویی، توالت و سیستم زهکشی در یک سایت باستانی در این کشور پیدا شده است. این وسیله توسط موسسه تحقیقات ملی و میراث فرهنگی کره جنوبی کشف شده است. به نظر می‌رسد که این توالت طی سلسله متحد سیلا، که بین سال‌های 668 و 935 بر کره جنوبی حکومت می‌کردند، ساخته شده است.

براساس گفته‌های سازمان میراث فرهنگی کره جنوبی، این توالت سنگی بیضی شکل از گرانیت ساخته شده است و به کانال‌های فاضلاب متصل بوده است.

این توالت سنگی دارای دو قطعه سنگ مستطیلی در هر طرف به عنوان جا پاست. این دستشویی لوله‌کشی آب ندارد بنابراین فاضلاب با ریختن آب با فشار زیاد درون توالت دفع می‌شده است.

براساس گفته‌های متخصصان، این ناحیه مرکز پایتخت سلطنت قبلی است که پر از اثرات و عتیقه‌جات مرتبط با قصرهای سلطنتی و معباد ملی سیلا است.

636426203428416910

موسسه تحقیقاتی ملی کره جنوبی در حال انجام بررسی برای حفاری‌های مرتبط با خاندان سلطنتی سیلا در شرق «دانگان»، قصر ولیعهد کنونی، بوده است.

این توالت سنگی در شمال شرقی قصر دانگان در شهر «گیونگجو» در 270 کیلومتری سئول پیدا شده است. سلسله متحد سیلا سه پادشاهی شبه جزیره کره، سیلا، پکهجه و کوگوریو را باهم متحد کرد.

به گزارش آنا به نقل از DailyMail، در سال 660 میلادی پادشاهی پکهجه در جنوب شرقی و در سال 668 میلادی کره شمالی، پادشاهی کوگوریو، در شمال را فتح کرد. این اولین بار در تاریخ بود که پادشاهی کره به صورت متحد تحت رهبری بومی بود. در سال 935 میلادی، سلسله سیلا سرنگون شد و سلسله جدید کوریو تاسیس شد.