کشتار ماهیان خلیج فارس، سم کشنده جمهوری اسلامی یا توپ لیزری آمریکایی؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
407

بنا بر گزارش ها؛ از آغاز ماه می 2017 تاکنون شمار زیادی از ماهیان کرانه جنوبی خلیج فارس از سواحل عربستان، کویت تا کشور عمان مرده و در سواحل این کشور ها انباشته شده اند. در شبکه های اجتماعی اینترنت، اعراب جمهوری اسلامی را متهم به مسموم کردن ماهیان سواحل کشور های عربی کرده اند. تنها در ده روز گذشته بیش از شصت تن ماهی در سواحل کشور کویت مرده اند. اعراب، ایران را متهم می کنند که پس مانده های کارخانه های شیمیایی خود را در آب های سواحل جنوبی خلیج فارس تخلیه می کند. اغلب ماهیان در اندازه های کوچک قربانی شده اند. دو سال پیش شمار بسیاری از ماهیان در سواحل ایران در مناطق کیش و بندر عباس نیز به گونه مشکوکی از بین رفتند.

محمد ال عبدالله، وزیر ارتباطات کویت اعلام کرد: پس از بررسی های آزمایشگاهی هیچ نوع ماده سمی در مردن ماهیان نقش نداشته است و کشنده قرمز دلیل مردن ماهیان می باشد. مردن دسته جمعی ماهیان باعث نگرانی ماهیگیران و مصرف کنندگان شده است. ماهیگیران، مافیا ! را متهم به نابودی صنعت ماهیگیری می کنند. بازار ماهی فروشان کویت بدون مشتری مانده است و برخی از ماهیگیران با استفاده از شبکه های اجتماعی اینترنتی می کوشند تا ذخیره ماهی خود را که می گویند در حوضچه ها پرورش داده اند به فروش برسانند.

سال ها است که آب های خلیج فارس آلوده و محیط زیست این منطقه بشدت در خطر نابودی قرار دارد. پس از جنگ میان ایران و عراق و حضور نیرو های نظامی و ناو های غول پیکر خارجی درخلیج فارس شدت آلودگی محیط زیست این منطقه افزایش یافته است.

سال گذشته آمریکایی ها گفتند که برای مبارزه با قایق های تندروی ایران در خلیج فارس و دریای عمان دست به تولید یک نوع توپ لیزری زده اند و مشغول آزمایش های نهایی می باشند. هنگام استفاده از توپ های لیزری و فرستادن امواج لیزر در سطح آب هر گونه آبزی در اندازه کوچک که تاب تحمل این امواج را ندارند نخستین قربانیان توپ آمریکایی خواهند شد.

دوازدهم می 2017

لینک های مرتبط:

http://observers.france24.com/fr/20170510-koweit-video-poissons-morts-iran

http://www.alraimedia.com/ar/article/local/2017/05/09/764562/nr/kuwait