کریستیانو رونالدو رکورد پله اسطوره فوتبال جهان را هم شکست

0
144

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید، رکوردی را که به نام پله اسطوره برزیلی فوتبال جهان ثبت شده بود را نیز شکست. او هم‌اکنون تنها بازیکنی است که در پنج فصل پیاپی ۵۰ یا بیشتر گل به نام خود ثبت کرده است.

به نوشته سایت ۱۰۱ گریت گولز، ستاره رئال مادرید، از پله که در چهار فصل ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۹ ۵۰ یا بیشتر گل به ثمر رسانده بود، پیشی گرفت.

موشک رئال مادرید از زمان پیوستن به این تیم در سال ۲۰۰۹ تا کنون ۳۰۰ گل به ثمر رسانده است. این در حالی است که شمال گل‌هایش در فصل کنونی به ۵۰ رسیده است.

کریستیانو رونالدو سال ۲۰۱۴ میلادی برای سومین بار توپ جایزه توپ طلایی را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان از آن خود کرد.

به گزارش العربیه؛ او در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۰ میلیون پوندی‌اش (۹۴ میلیون یورو، ۱۳۱٫۶ میلیون دلار) از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رکوردی که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳، شکسته شد. او با حقوق سالیانه ۲۱ میلیون یورو، دارای بالا‌ترین درآمد بین بازیکنان فوتبال جهان است.