کاهش آمار پناهجویانی که داوطلبانه آلمان را ترک می‌کنند

0
154

دولت آلمان در بازگرداندن پناهجویانی که از نظر قانونی حق ماندن در این کشور را ندارند ناموفق بوده است. در یازده ماه سال جاری شمار پناهجویانی که به اجبار اخراج شد‌ه یا داوطلبانه آلمان را ترک کرده‌اند کاهش یافته است.

روز پنچشنبه ۲۱ دسامبر روزنامه آلمانی “دی‌ولت” به نقل از پلیس فدرال آلمان گزارش داد که تا آخر نوامبر سال جاری ۲۲ هزار و ۱۹۰ پناهجو از آلمان به اجبار اخراج شده‌اند. این افراد از کشورهای گوناگون به آلمان پناهنده شده بودند اما با تقاضای پناهندگی آنها موافقت نشده است.

در سال گذشته میلادی ۲۵ هزار و ۳۷۵ نفر اخراج شده بودند.

شمار پناهجویانی که داوطلبانه به کشور خود بازگشته‌اند نیز کاهش یافته است. “دی‌ولت” به نقل از اداره رسیدگی به امور مهاجرت و پناهجویی آلمان نوشت، که در سال جاری تاکنون ۲۷ هزار و ۹۰۳ پناهجو داوطلبانه به کشورهای خود بازگشته‌اند. در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی، شمار این افراد ۵۰ هزار و ۷۵۹ نفر بوده است

وعده‌ای که عملی نشد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حدود یک سال پیش گفته بود که دولت مصمم است، شمار بیشتری از پناهجویانی را که تقاضایشان رد شده، به کشورهایشان بازگرداند.

پناهجویان مجردی که پیش از رسیدگی به پرونده پناهندگی‌شان آلمان را ترک کنند، از دولت آلمان یک‌هزار یورو دریافت می‌کنند. برای هر فرد متاهل یک‌هزار و ۲۰۰ یورو و برای هر کودک ۶۰۰ یورو در نظر گرفته شده.

به پناهجویانی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده و داوطلبانه بازمی‌گردند، ۸۰۰ یورو پرداخت می‌شود.

به گزارش دویچه وله؛ شمار پناهجویانی که در آلمان با تقاضای آنها موافقت نشده ۱۱۵ هزار نفر اعلام شده است.