کارشکنی مسوولان قضایی در مداوای آرش صادقی فعال مدنی زندانی: «پسرم به مراقبت پزشکی مستمر نیاز دارد»

0
153

پدر آرش صادقی گفت به دلیل کارشکنی مسئولان زندان در اعزام به بیمارستان، زخم دست این زندانی سیاسی عفونت کرده و به مراقبت پزشکی مستمر نیاز دارد. حسین صادقی گفت مسئولان زندان روز سی و یک شهریور «قصدا» او را دیر و زمانی به بیمارستان اعزام کرده‌اند که پزشک متخصص حضور نداشته است.

حسین صادقی روز چهار مهر و پس از ملاقات با فرزندش گفت علیرغم عفونت دست و تزریق روزانه دوز بالایی از آنتی بیوتیک، روحیه اش همچنان بالا است: «روحیه اش بالاست ولی خوب دستش چرک کرده، هم آنتی بیوتیک خوردنی وهم تزریقی با دوز بالا تزریق می‌کنند، اینها به خاطر‌ای است که روز شنبه اعزام به بیمارستان داشته، آقایون قصدا دیر میبرن که دکتر بیمارستان را ترک کرده بوده و ایشان توسط رزیدنت ویزیت می‌شود.»

آقای صادقی گفت این فعال مدنی با وجود توصیه پزشکان مبنی بر بستری شدن در بیمارستان، دو روز پس از عمل جراحی به زندان بازگردانده شده و هنوز توسط پزشک معالج خودش معاینه نشده و سو تغذیه در زندان نیز سلامتی او را تهدید می‌کند: «غذا هم که افتضاحه برای کسی که تازه از عمل بر گشته، باید ایشون لااقل بدستور پزشک باید بستری می‌شد که توسط دادیار زندان رستم و رییس زندان ضیایی، بعد از دو روز از عمل به بیمارستان منتقل شده و هنوز توسط دکتر خودش ویزیت نشده.»

آرش صادقی روز بیستم شهریور ۹۷ و پس از آن به بیمارستان منتقل شد که پزشکان وجود یک تومور استخوانی را در بازوی راست این زندانی سیاسی تایید کردند، اما پس از عمل جراحی و علیرغم نیاز به مراقبت و ادامه درمان، ۲۴ شهریور مجددا او را به زندان بازگرداندند.  حسین صادقی گفت فرزندش باید به طور مرتب پانسمانش را عوض کند و محیط آلوده زندان موجب عفونت زخم شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ این فعال مدنی از سال ۱۳۸۸ تا کنون بارها به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز بازداشت و زندانی شده و هم اینک برای تحمل زندان ۱۵ ساله در رجایی شهر (گوهردشت) محبوس است. آرش صادقی بارها در اعتراض به بیعدالتی و آزار نهادهای امنیتی-قضایی دست به اعتصاب غذا زده است.