پیام مهدی کروبی از حبس:‌ لذت در کنار مردم بودن مرا کافی است

0
316

مهدی کروبی در پیامی از حصر خطاب به مردم گفت: ”لذت در کنار مردم بودن مرا کافی است.”

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از تارنمای سحام٬ دکتر محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی در یادداشتی که در صفحه فیس بوک شخصی اش منتشر کرده٬ ضمن بیان این مطلب گفته که فرزندان مهدی کروبی با ایشان در شب تولد آقای کروبی دیدار کرده اند و پیام ها مردم را به ایشان رسانده اند.

فرزند مهدی کروبی در بخش دیگری از نوشته خود به انتقال آقای کروبی به اردبیل به دستور پزشک معالج برای سه روز خبر داده است.

اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ روز از حبس و حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد سپری شده است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

در سالروز تولد پدرم امسال همچون چند سال گذشته سیلی از پیام های محبت آمیز دوستان و یاران به طرق مختلف به خانواده ارسال شد. در قبال این معرفت و مروت مردم عزیز، خانواده لازم دید اینجانب آخرین وضعیت ایشان را به اطلاع دوستان و همراهان عزیزمان برسانم.

همانطور که میدانید در آستانه هزارمین روز حبس و حصر غیر قانونی پدر و مهندس گرانقدر و همسرشان هستیم. در این میان پدر همچنان از حصر خانگی محروم و در مکانی متعلق به دستگاه امنیتی محصور است. بر خلاف تصویری که متعلق به ۲ سال پیش بوده و عامدانه و به قصد فریب افکار عمومی در سایتی باز نشر داده شد، امسال تعدادی از اعضای خانواده در سالروز تولدشان در مکان حصر اجازه دیدار یافتند. مادر هم به طرفیت از همه دوستداران ایشان کیکی تهیه که حاوی این پیام بود، ” ازاینکه بخاطر دفاع از حقوق شهروندی نزدیک به ۱۰۰۰ روز است در حبس و حصراید متاسفم”. فرزندان آن شب با حضور یکی از ماموران به دیدار پدر رفتند و مراتب محبت مردم را به اطلاع ایشان رساندند، ایشان ضمن تشکر از همه دوستان تاکید کردند که “لذت در کنار مردم بودن مرا کافی است، مراتب تشکرم را از همه مردم عزیزمان در داخل و خارج کشور اعلام کنید.”

اما در ارتباط با و ضعیت جسمی شان: خوشبختانه مراتب درمانی شان توسط پزشک محترم وزارت اطلاعات و نیز کادر پزشکی مورد اعتماد خانواده در همان محل حبس در حال پیگیری است. پزشک محترم وزارت با توجه به محرومیت ایشان از هوای آزد و نور آفتاب بارها تاکید کردند که باید ترتیبی اتخاد شود تا ایشان به هوای آزاد و نور کافی دسترسی داشته باشند. هفته گذشته مطلع شدیم مقامات امنیتی تصمیم گرفتند با توجه به شرایط مکان حصر پدر را به مدت ۷۲ ساعت از خانه امن خارج کرده و به سرعین ببرند. خوشحال شدیم زیرا این سفر برای ایشان که همواره از هوا آزاد و نور آفتاب محروم اند بسیار مفید بود، اگرچه هیچ یک از اعضای خانواده امکان سفر با ایشان را نیافت. لازم میدانم مراتب تشکر خود و خانواده را از مقامات امنیتی در درک شرایط جسمی پدرمان اعلام کنیم، در عین حال از آنان بخواهیم که در آستانه هزارمین روز حبس غیر قانونی، اگر بنا بر تداوم این حبس دارند، حداقل به لحاظ اصول اولیه اخلاقی به ادعای حاکمیت عمل کنند و با انتقال ایشان به منزل مسکونی اش امکان حصر خانگی را فراهم کنند.