پژو ۲۰۶ ۹۰ میلیون شد

0
365

هر بازاری که ملتهب می‌شود دیگر نمی‌توان به هیچ منبع خبری برای پیدا کردن قیمت‌ها اعتماد کرد. برای همین خودمان دست به کار شدیم و سری به بازار خودرو زدیم تا ببینیم قیمت انواع ماشین‌های صفر موجود در بازار که در همان لحظه پولش را می‌دهی و تحویل می‌گیری چقدر است؟ درست است که خیلی گران‌تر از خودرو‌های تحویل کارخانه هستند، اما برای آن‌هایی که پولش را دارند، گزینه بهتری است چراکه دیگر لازم نیست هر روز خبر‌ها را چک کنند، منتشر طرح‌های شرکت‌ها بمانند، نهایت تلاش خودشان را برای ثبت‌نام بگذارند و نهایتا چند ماه دیگر ماشین خود را تحویل بگیرند. آن هم اگر سر موقع تحویل بگیرند!

انواع سمند؛ ۸۶ تا ۱۱۰ میلیون تومان
فروشنده‌های ماشین صفر می‌گویند سمند LX در حال حاضر ۸۶ میلیون تومان قیمت دارد. همین ماشین هفته پیش ۷۴ میلیون بود و در این بازه کم ۱۲ میلیون تومان گران شده. این اتفاق برای دیگر مدل‌های سمند هم افتاده. سمند سورن که یکی دو هفته ۸۷ میلیون تومان بود، حالا زیر ۱۰۰ میلیون تومان پیدا نمی‌شود.

 به خصوص که دیگر توسط کارخانه‌ها توقف فروش خورده و فقط همین‌هایی که در بازار باقی مانده را می‌توانید بخرید. سورن توربو هم همین وضعیت را دارد و قیمت آن در حال حاضر به ۱۰۷ میلیون تومان رسیده است. سمند EF7 بنزینی را فروشنده‌ها ۸۸ میلیون قیمت می‌دهند و می‌گویند هفته پیش ۷۶ میلیون تومان بود. نوه گازسوز آن گران‌تر است و بین ۹۰ تا ۹۳ میلیون تومان قیمت دارد.

انواع دنا؛ ۱۱۰ تا ۱۴۳ میلیون تومان
سراغ دنا را که از فروشنده‌ها گرفتیم گفتند مدل معمولی آن ۶۶ میلیون تومان درب کارخانه است و ما ۱۰۹ میلیون تومان می‌فروشیم. وقتی از میزان افزایش قیمت پرسیدیم گفتند انواع دنا در این یک هفته تقریبا بین پنج تا هشت میلیون تومان گران شده‌اند. مثلا دنا پلاس دو چهار ایربگ را هفته پیش ۱۲۴ میلیون تومان می‌فروختیم، حالا ۱۲۹ میلیون تومان قیمت دارند. دنا پلاس توربو ۱۳۴ میلیون بود و حالا ۱۴۳ میلیون تومان فروخته می‌شود.

انواع پژو ۴۰۵؛ ۸۰ تا ۸۸ میلیون تومان
فروشنده‌ها می‌گویند پژو ۴۰۵ در این یک هفته تقریبا هفت تا ۱۱ میلیون تومان گران شده است. طوری که پژو ۴۰۵ GLX الان ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل دوگانه‌سوز آن گران‌تر است و ۸۴ میلیون تومان فروخته می‌‎شود. مدل SLX که هفته پیش ۷۷ میلیون تومان بود، الان ۸۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

انواع پژو پارس؛ ۹۲ تا ۱۲۰ میلیون تومان
چه کسی فکرش را می‌کرد یک روزی پرشیا بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت بخورد؟ حالا خیلی وقت است این اتفاق افتاده و فروشنده‌ها می‌گویند پژو پارس اتوماتیک ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد و نسبت به هفته پیش ۱۰ میلیون تومان بالا رفته. پژو پارس معمولی که هفته پیش ۸۴ میلیون تومان بود الان ۹۲ میلیون تومان فروخته می‌شود. پژو پارس LX هم در حال حاضر ۱۱۱ میلیون تومان می‌ارزد.

انواع پژو ۲۰۶؛ ۸۱ تا ۹۶ میلیون تومان
اگر در بازار سراغ پژو ۲۰۶ بروید می‌بینید مدل‌های ساده تیپ ۲ این ماشین حالا ۸۱ میلیون تومان می‌ارزند. تیپ ۵ را فروشنده‌ها ۹۱ میلیون تومان می‌فروشند و اگر قیمت ۲۰۶ صندوق دار بپرسید، ۹۶ میلیون تومان جواب می‌دهند. صحبت با یکی از فروشنده‌ها نشان داد در یک هفته اخیر پژو ۲۰۶ بین شش تا ۹ میلیون تومان گران شده است.

انواع پژو ۲۰۷؛ ۱۰۸ تا ۱۳۴ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ را هفته پیش ۱۰۳ میلیون تومان قیمت کرده بودیم. حالا می‌گویند ۱۰۸ میلیون تومان شده و باید دو ماه دیگر حقوقمان را جمع کنیم تا بتوانیم آن را بخریم. تازه اتوماتیک آن خیلی گران‌تر است و ۱۲۹ میلیون تومان تومان قیمت دارد. فروشنده‌ها می‌گویند در حال حاضر پژو ۲۰۷ صندوق‌دار ۱۳۴ میلیون تومان می‌ارزد.

انواع تندر؛ ۹۵ تا ۱۳۵ میلیون تومان
فروشنده‌ها می‌گویند تندر پیکاپ ایرانخودرو که ارزان‌ترین رنو تندر است، در حال حاضر ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد و نسبت به هفته گذشته هفت میلیون تومان گران شده است. رنو تندر E2 الان ۹۷ میلیون تومان، رنو تندر پلاس دنده‌ای هم ۱۰۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. رنو تندر پلاس اتومانیک خیلی گران‌تر است و در این هفته با ۱۰ میلیون افزایش قیمت به ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت دیگر محصولات ایرانخودرو
سراغ بقیه محصولات ایران خودرو را از فروشنده‌ها گرفتیم. آن‌ها می‌گویند رانا LX الان ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۳۰۱ در حال حاضر خیلی سخت پیدا می‌شود و اگر هم پیدا شود ۱۹۵ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۰۸ نسبت به هفته پیش ۲۰ میلیون تومان گران شده و حالا ۲۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

 پژو ۵۰۸ قیمتش به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است. دانگ فنگ H30 Cross الان به ۱۱۴ میلیون تومان رسیده اس و اگر سراغ دانگ فنگ S30 را بگیرید به شما ۱۴۴ میلیون تومان قیمت می‌دهند. همچنین هایما S۵ توربو و S۷ توربو هر کدام به ترتیب ۲۱۵ و ۲۴۲ میلیون تومان در بازار قیمت دارند و نسبت به هفته پیش بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان گران شده‌اند.

انواع پراید؛ ۴۶ تا ۵۰ میلیون تومان
سایپا ۱۱۱ در حال حاضر گران‌ترین مدل پراید است. فروشنده‌ها می‌گویند برای خرید آن باید ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. البته اگر هفته پیش اقدام کرده بودید، پنج میلیون تومان ارزان‌تر برایتان تمام می‌شد. وقتی سراغ دیگر مدل‌های پراید را گرفتیم، فروشنده‌ها سایپا ۱۳۱ را ۴۶ میلیون تومان و سایپا ۱۳۲ را ۴۸ میلیون تومان می‌فروختند. پراید وانت یا همان سایپا ۱۵۱ هم در بازار حدود ۴۴ میلیون تومان قیمت داشت.انواع تیبا؛ ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان
یکی از فروشنده‌ها در پاسخ به سوالمان در مورد قیمت تیبا، یک دستش را کامل باز کرد و با دست دیگرش عدد سه را نشان داد تا بگوید ۵۳ میلیون تومان. همین ماشین را هفته پیش ۴۶ میلیون تومان قیمت کرده بودیم. تیبا ۲ که آن موقع ۵۰ میلیون تومان بود، الان شش میلیون تومان گران شده و ۵۶ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت دیگر محصولات سایپا
جدا از پراید و تیبا، سراغ دیگر محصولات سایپا را از فروشنده‌ها گرفتیم. آن‌ها می‌گویند ساینا نسبت به هفته پیش حدود شش میلیون تومان گران شده و ۶۱ میلیون تومان قیمت دارد. ساینا اتوماتیک همیشه هفت هشت میلیون تومان گران‌تر است و الان ۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک اتوماتیک الان ۷۹ میلیون تومان می‌ارزد و آریو ۱۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. همین آریو هفته پیش ۱۰۵ میلیون تومان بود و تا حالا ۱۵ میلیون تومان بالا کشیده است.

به گزارش فرارو، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای تولید داخل هفته پیش ۱۸۷ میلیون تومان بود و در همین یک هفته حدود ۳۰ میلیون تومان گران شده و ۲۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک هم همینقدر افزایش قیمت داشته و الان ۲۵۰ میلیون تومان می‌ارزد. این یعنی افزایش ۲۵ درصد در یک هفته!