پنس در سفارت اسرائیل در آمریکا: وعده رسمی ما ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی است

0
221

مايك پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی بعد از گشایش سفارت ایالات متحده در اورشلیم، در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا در محل سفارت اسرائیل حاضر شد. او با ابراز همبستگی عمیق با مردم و دولت اسرائیل در برابر تهاجمات جمهوری اسلامی علیه این کشور، گفت که واشنگتن هیچگاه به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که به تسلیحات اتمی دست یابد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب در جشن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم که در سفارت اسرائیل در واشنگتن برگزار شده بود، به مساله خروج پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی که او بارها آنرا بدترین توافق در تاریخ آمریکا نامیده بود، اشاره کرد.

وی گفت: همانگونه که دیدید هفته گذشته ایالات متحده بار دیگر رهبری خود را در جهان آزاد نشان داد. آمریکا در برابر کشور رتبه نخست حامی تروریسم ایستاد. پرزیدنت ترامپ آمریکا را از توافق فاجعه بار هسته ای خارج کرد.

آقای پنس، به حملات موشکی هفته گذشته جمهوری اسلامی به مواضع اسرائیل در بلندی‌های جولان به عنوان عدم تغییر در رفتارهای جمهوری اسلامی پس از برجام اشاره کرد و آنرا مستندی بر تصمیم درست پرزیدنت ترامپ مبنی بر خروج از برجام دانست.

معاون رئیس جمهوری آمریکا افزود: همانگونه که پرزیدنت ترامپ گفته است توافق اتمی جمهوری اسلامی منجر به آرامش و صلح نشده است و نخواهد شد. در حقیقت تهاجم بی سابقه هفته گذشته جمهوری اسلامی به اسرائیل تنها گفته های پرزیدنت ترامپ را تایید کرد. این تهاجم جمهوری اسلامی صرفا منجر به تقویت عزم ما برای مقابله شد. بگذارید امروز بار دیگر تاکید کنم که ایالات متحده هیچگاه به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که به سلاح اتمی دست یابد. این وعده رسمی ما به اسرائیل و جهان است.

تنش بین جمهوری اسلامی و اسرائیل در ماههای اخیر افزایش یافته است. هفته پیش بعد از شلیک ۲۰ راکت از سوی نیروی قدس جمهوری اسلامی، ارتش اسرائیل حدود ۵۰ موضع در خاک سوریه که گفته می شود نیروهای جمهوری اسلامی در آن حضور دارند را بمباران کرد.

آمریکا و کشورهای غربی و عرب این تهاجم جمهوری اسلامی را قویا محکوم کردند.

با خروج پرزیدنت ترامپ از برجام تحریمهای برداشته شده آمریکا در چارچوب برجام بار دیگر اعمال خواهند شد.

به گزارش صدای آمریکا؛ این تحریمها که طی سه و یا شش ماه آینده اعمال می شوند، دربرگیرنده تحریمهای فروش نفت و مشتقات نفتی جمهوری اسلامی و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی است.