پمپئو؛ مقامات جمهوری اسلامی ثروت مردم ایران را می‌دزدند و خانواده را برای زندگی بهتر به آمریکا می‌فرستند

0
231

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که ایالات متحده در حال بررسی موضوع حضور فرزندان مقامات نظام در آمریکا است.

شنبه شب به وقت آمریکا، حساب فارسی توئیتر وزارت خارجه آمریکا ویدئویی را منتشر کرده است که در آن کاربران در فضای مجازی از وزیر خارجه ایالات متحده پرسیده‌اند: «چرا آمریکا در مورد فرزندان و خانواده‌های مقامات رژیم جمهوری اسلامی در آمریکا کاری نمی‌کند؟»

آقای پمپئو در پاسخ گفت: «سوال خوبی است. درباره پرسشی که کردید، کمی فکر کنید. همان کسانی که مشغول نابود کردن زندگی مردم ایران هستند، فرزندان‌شان را به خارج می‌فرستند؛ زیرا آنها ثروتمند هستند؛ زیرا ثروت شما را دزدیده‌اند و از طریق فساد، پول شما را گرفته‌اند؛ آنها [مقامات رژیم جمهوری اسلامی] به مردم خوب و زحمت‌کش ایران لطمه زده اند.»

وی افزود: «آنها پول شما را گرفته‌اند و حالا بچه‌های خود را به خارج می‌فرستند تا درس بخوانند، خرید کنند، و از مزایای آزادی که ما در ایالات متحده داریم، استفاده کنند. آنها می‌دانند که کشورشان دیگر برای خودشان به اندازه کافی خوب نیست. مقامات [جمهوری اسلامی] می‌گویند که کشور برای شما مردم خوب است، اما برای خانواده آنها خوب نیست.»

آقای پمپئو درباره اقدام ایالات متحده گفت: «ما در حال بررسی هستیم. این موضوع که آنها [مقامات رژیم جمهوری اسلامی]، اعضای خانواده‌شان را به خارج می‌فرستند، برای ما هم نگران کننده است.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما درباره راهکارها برای حرکت به جلو و این که مردم ایران بتوانند در کشور خودشان از زندگی خوبی برخوردار باشند تا نیاز نباشد برای رسیدن به آزادی و رفاه به ایالات متحده بیایند، بسیار خوشبین هستیم.»

در این ویدئو، حین صحبت های وزیر خارجه آمریکا، تصاویری از مقامات جمهوری اسلامی، عکس‌هایی از نمایندگان مجلس، محمد جواد طریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی، و همچنین برخی فرزندان مقامات رژیم جمهوری اسلامی با خودروهای گرانقیمت در خارج از کشور نشان داده می‌شود.

صدای آمریکا گزارش داد؛ توئیت فارسی وزارت خارجه آمریکا از هشتگ #رژیم_ریاکار برای جمهوری اسلامی استفاده کرده است. پیشتر وزیر خارجه آمریکا نیز از تعبیر چهل سال ناکامی و شکست برای جمهوری اسلامی استفاده کرده بود.