پشتیبانی موشکی سپاه پاسداران از مواضع اسرائیل؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
490

خامنه ای و سپاه پاسداران در دام عملیات اطلاعاتی و جنگ روانی آمریکا و اسرائیل افتادند و با آزمایش موشکی اخیر خود در اطراف سمنان دست به یک قمار بزرگ سیاسی زدند. این آزمایش موشکی باعث شد مسئله بسیار مهم محکومیت شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به فراموشی سپرده شود. برنده واقعی این نمایش موشکی بی شک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود و موشک سپاه بجز بر سر مردم ایران به گونه ای بر سر مردم فلسطین نیز فرو آمد.

پس از صدور قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اسرائیل، دولت بنیامین نتانیاهو که بشدت خشمگین، نگران و در انزوا قرا گرفته بود به دنبال راه خروجی می گشت تا نظر جهانیان را به جانب دیگری معطوف کند. که ناگهان یک نمایش موشکی در سطح پایین آن هم چند ساعت پیش از سفر ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، که به چشم کشور های اروپایی هم خوش نیامد. راه خروجی برای دولت بنیامین نتانیاهو باز کرد.

موشکی که تنها قادر به حمل پانصد کیلو گرم مواد منفجره و سیصد کیلومتر برد داشت و در واقع یک اسباب بازی در میان موشک های موجود در ارتش های جهان بشمار می رود. موشکی که موجب نجات دولت اسرائیل و بنیامین نتانیاهو شد. موشکی که تحریم های تازه آمریکا را با خود برای مردم ایران به ارمغان آورد.

خامنه ای و سپاه پاسداران در دام تبلیغات پر هیاهو و تو خالی ژنرال های باز نشسته آقای ترامپ افتادند و برای نشان دادن اقتدار خود دست به بزرگترین اشتباه تاریخی زده و دانسته یا ندانسته به یاری نتانیاهو شتافتند.

پرتاب یک موشک میانبرد که هیچگونه خطری نه برای اسرائیل و آمریکا داشت و نه حتی به مرز های ایران می رسید باعث شد تا رسانه های جهان زیر فشار تبلیغاتی لابی های آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به مسئله موشک پرانی سپاه پاسداران و خطر ایران برای صلح جهانی بپردازند.

دوشنبه ششم فوریه 2017