پرونده شکایت از احمدی‌نژاد نهایی شد

0
252

رئیس کمیسیون اصل نود می‌گوید که گزارش پرونده‌ی شکایت از محمود احمدی‌نژاد به خاطر سفر پرهزینه‌ی سال گذشته‌ی او و همراهانش به نیویورک برای ارائه به مجلس نهایی شده است. این شکایت احتمالا به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید: «پرونده سفر سال گذشته احمدی‌نژاد به نیویورک که هزینه زیادی را به کشور تحمیل کرد توسط کمیسیون اصل‌ نود نهایی شده و قرار است در شکایت از احمدی‌نژاد مطرح شود.»

صدای آلمان گزارش کرد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی روز ۶ خرداد به نقل از آقای پورمختار نوشت: «به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که در هتل محل اقامت رییس جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود.»

سفر خانوادگی احمدی‌نژاد به نیویورک

پی‌گیری پرونده‌ی سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک پس از شکایت نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه به کمیسیون اصل نود مجلس صورت گرفته است. در این سفر که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد، شماری از بستگان احمدی‌نژاد و اعضای خانواده‌های مسئولان دولتی نیز حضور داشتند.

به گفته‌ی پورمختار حضور این تعداد همراه در سفر به نیویورک ضروری نبوده و “بسیاری از همراهان، خانواده و اقوام مسئولان دولتی بودند.”

قاضی‌پور مهر ماه سال گذشته به سایت خبری فرارو گفت، با طرح این پرسش که “آقای رئیس جمهور بنا بر کدام قانون خانواده خود را با هزینه بیت‌المال به نیویورک برده” به کمیسیون اصل نود شکایت کرده است.

نادر قاضی‌پور سال گذشته از کمیسیون اصل ۹۰ خواسته بود که این موضوع را “به سرعت” بررسی کند و نتایج این بررسی‌ها را در اختیار مجلس بگذارد.

0,,16524410_303,00

گذرنامه خدمت برای همسر و فرزندان احمدی‌نژاد
سایت خبری عصرایران، به تاریخ ۶ خرداد متن نامه‌ای از پورمختار خطاب به قاضی‌پور را منتشر کرد که در آن نتیجه‌ی بررسی‌های کمیسیون اصل نود درباره سفر نیویورک تشریح شده است.

در این نامه ضمن اشاره به “عدم همکاری معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در ارسال اطلاعات مورد نیاز کمیسیون”، ترکیب همراهان احمدی‌نژاد و نسبت خانوادگی برخی از آنها با او و اعضای دولت فهرست شده است. بر این اساس مجموعا برای ۱۷۵ نفر درخواست ویزا شده که ۵۰ نفر آنها اعضای گروه پرواز معرفی شده‌اند. از ۱۲۵ نفر باقیمانده ۸۴ نفر با گذرنامه سیاسی و خدمت به آمریکا سفر کرده‌اند.

مطابق بررسی‌های کمیسیون اصل نود “از ۵۷ نفر اعزامی با گذرنامه خدمت، حدود ۴۳ نفر از مدیران و کارکنان ریاست جمهوری و ۱۴ نفر از بستگان و اعضای خانواده  رئیس جمهور، معاونین و دیگران مدیران ارشد بوده‌اند.”