پرزیدنت ترامپ در جمع نظامیان در کالیفرنیا: حمهوری اسلامی پشت هر مشکل در خاورمیانه است

0
183

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نخستین سخنرانی عمومی بعد از برکناری وزیر خارجه دولت خود، در جمع نظامیان در کالیفرنیا درباره جمهوری اسلامی گفت حمهوری اسلامی پشت هر مشکل در منطقه خاورمیانه است.

پرزیدنت دونالد ترامپ سه شنبه ۲۲ اسفندماه برای نخستین بار از زمان ریاست جمهوری به ایالت کالیفرنیا سفر کرد. رئیس جمهوری آمریکا در یک پایگاه هوایی در سن دیگو ضمن انتقاد از توافق هسته ای با حمهوری اسلامی ، گفت: هم اینک در حال همکاری با همپیمانان و شرکای مان هستیم تا مانع دستیابی حمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای شویم و با حمایت این کشور از تروریسم در سرتاسر جهان مقابله کنیم.

پرزیدنت ترامپ افزود: هرجایی که در خاورمیانه می رویم، حمهوری اسلامی ، حمهوری اسلامی ، حمهوری اسلامی . این حمهوری اسلامی است که پشت هر مشکلی است. ما با آن به شیوه ای جدی برخورد خواهیم کرد.

از زمان روی کار آمدن دولت پرزیدنت ترامپ فشارها بر جمهوری اسلامی برای برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر افزایش یافته است.

پرزیدنت ترامپ مهرماه، بار دیگر پایبندی حمهوری اسلامی به برجام را گواهی نکرد و افزود که اگر جامعه جهانی تن به تغییراتی که آمریکا برای پر کردن خلاء های برجام تن ندهد، واشنگتن از آن خارج می شود.

ایالات متحده آمریکا حمهوری اسلامی را به نقض برجام از طریق آزمایش موشکی متهم می کند. دولت ترامپ می گوید براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، حمهوری اسلامی از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است.

در یکسال اخیر حمهوری اسلامی چند آزمایش موشکی داشته است. جمهوری اسلامی حمهوری اسلامی می گوید برنامه موشکی حمهوری اسلامی جنبه دفاعی دارد اما نمونه هایی از موشک و تجهیزات مربوطه ساخت حمهوری اسلامی در اختیار برخی گروه ها از جمله حوثی های یمن و حزب الله لبنان مشاهده شده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ در ماههای اخیر فرانسه و انگلیس از حمهوری اسلامی برای برنامه موشکی انتقاد کرده اند و حتی وزیر خارجه فرانسه سفری به تهران داشته است.