وکیل امیرسالار داودی: ۲۰ روز است از وضعیت او در زندان اوین اطلاعی نداریم

0
199

وحید مشکانی فراهانی وکیل امیرسالار داودی، وکیل دادگستری که از تاریخ ۲۹ آبان ۹۷ در بازداشت به سر می‌برد گفت از ۱۷ آذر ماه هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست ندارند و به شدت نگران سلامتی این وکیل دادگستری در زندان اوین هستند. به گفته آقای مشکانی از ۲۰ روز پیش (۱۷ آذر ۹۷) امیرسالار داودی هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته و به پیگیری‌های آنها نیز برای درخواست ملاقات حضوری و تلفنی پاسخی داده نشده است. آقای مشکانی فراهانی تاکید کرد آنها در «بی‌خبری مطلق» از وضعیت امیرسالار داودی به سر می‌برند.

این وکیل گفت «والدین آقای داودی درخواست ملاقات با فرزندشان را داده‌اند اما بازپرسی دادسرای اوین به آنها پاسخ داده که آقای داودی خودش تمایلی به ملاقات ندارد ولی ما گمان نمی‌کنیم این گفته درست باشد. از سوی دیگر به ما هم به عنوان وکیل، اجازه ورود و مواجه با بازپرس شعبه دوم دادسرای زندان اوین که پرونده آقای داودی در آنجا در جریان است داده نمی‌شود که بتوانیم صحبت کنیم.»

وحید مشکانی فراهانی همچنین خبر از «تمدید بازداشت موقت» موکلش داد: «قرار بازداشت امیرسالار تا آخر آذر ماه بود و طبیعتا با پایان قرار بازداشت باید با قرار سبک‌تری آزاد می‌شد اما نزدیک یک هفته است که باخبر شدیم قرار بازداشت او مجددا تمدید شده است.»

وکیل امیرسالار داودی درباره اینکه اقدامات بعدی آنها چه خواهد بود گفت: «اختیارات ما بسیار محدود است. من به عنوان وکیل فقط می‌توانم به شعبه مراجعه کنم، نامه‌نگاری کنم یا درخواست ملاقات بدهم. نه بیشتر از این.»

امیرسالار داودی روز ۲۹ آبان ۹۷ در محل کارش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. به گفته وکیلش پس از بازداشت چندبار با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته ولی هیچ ملاقات حضوری نداشته است.

آقای داودی تاکنون وکیل پرونده بسیاری از متهمان سیاسی و عقیدتی از جمله زینب جلالیان زندانی کرد محکوم به حبس ابد بوده است. او سال‌ها تلاش کرد تا به خانم جلالیان مرخصی درمانی برای چشم‌هایش داده شود که بی‌نتیجه ماند. او علاوه بر وکالت متهمان سیاسی و عقیدتی، یک کانال تلگرامی به نام «بدون روتوش» را داشت که مسایل صنفی وکلای دادگستری را منعکس می‌کرد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ به گفته وکیل امیرسالار داودی، بازداشت او مربوط به دو پرونده‌ای است که علیه او در سال ۹۶ در دادسرای شهید مقدس گشوده شد. وحید مشکانی درباره اتهامات او به کمپین گفت: «ما دسترسی به محتوای پرونده نداریم اما تا آنجا که متوجه شدیم آقای داودی مواجه با اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام است.»